باغی افسانه ای بر فراز شهر فلورانس

به گزارش دیار سلمان، شور و شوق سلطنت ملکه ویکتوریا را در این باغ افسانه ای ببینید.

باغی افسانه ای بر فراز شهر فلورانس

در شهر فلورانس ایتالیا، شهری که خواستگاه هنر و معماری ایتالیاست، باغ های باردینی، یکی از افسانه ای ترین باغ های جهان قرار گرفته است. در مجله گردشگری دلتا این بار به سراغ یکی از زیباترین باغ های جهان می رویم، با ما همراه شوید.

عناوین مطلب

  • فلورانس
  • باغ های باردینی
    • بعلاوه بخوانید:

فلورانس

فلورانس، مرکز ناحیه توسکانی و یکی از تاریخی ترین شهرهای ایتالیاست که خواستگاه دوره رنسانس در این کشور به شمار می رود. این همان شهری است که لئوناردو داوینچی بیشتر عمر خود را در آن سپری کرد. آتن سده های میانه لقبی است که برای فلورانس در نظر گرفته اند. در این شهر موزه های مهمی مانند موزه گالیله، موزه ملی بارجلو، موزه ملی سن مارکو و گالری اوفیتزی واقع شده است.

باغ های باردینی

در هر شهر و کشوری، هر گردشگری پس از پیاده روی های طولانی و بسیار، دوست دارد اندکی در زیر سایه درختان استراحت نموده و نفسی تازه کند. در شهر زیبا و تاریخی فلورانس، برای گردشگران و کسانی که به پیاده روی می روند این استراحتگاه، باغ های باردینی است.

باغ های زیبای باردینی که به ویلای باردینی متصل شده اند، شاید مساحت زیادی نداشته باشند، اما بازتابی از شور و شوق دوران سلطنت ملکه ویکتوریا برای بازسازی جنگل های سنتی بریتانیا محسوب می شوند.

مجموعه فراوانی از مجسمه ها و گلدان های زیبا آراسته شده، در میان درختان میوه گوناگون و یک راه پله سبک باروک قرار گرفته اند که برترین مکان برای اندکی استراحت و نفسی تازه کردن هستند.

چهار هکتار از سواحل آرنو در تپه Montecuccoli باغ شگفت انگیز باردینی تشکیل می دهد. در راهنمای گردشگری شهر فلورانس نامی از این باغ زیبا نیامده به همین علت فضای واقعی قرون وسطایی خود را به طور کامل حفظ نموده است.

در باغ های باردینی میوه ها و سبزی های برای سفره ارباب و شاهزاده موزی، تا قبل از قرن شانزدهم کشت می شده است. در قرن نو شهرداری فلورانس تصمیم گرفت با اضافه کردن فواره ها، راه پله های سبک باروک، غارهای شکل گرفته از درختان و پارک شکوفه ها شمایلی نو به باغ ببخشد تا به جاذبه های زیبای شهر فلورانس بیفزاید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب جلوه و شکوه این معبد، شما را به تغییر آیین فرا می خواند! را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 31 فروردین 1402 بروزرسانی: 31 فروردین 1402 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2334

به "باغی افسانه ای بر فراز شهر فلورانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغی افسانه ای بر فراز شهر فلورانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید