این تلسکوپ پس 6 ماه رصد آسمان را شروع می نماید

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران به نقل ایسنا تلسکوپ فضایی جیمز وب پس از گذشت 30 روز از پرتاب، به خانه تازه خود رسید.

این تلسکوپ پس 6 ماه رصد آسمان را شروع می نماید

تلسکوپ فضایی جیمز وب که سوار بر موشک آریان 5، روز 4 دی به فضا پرتاب شده بود به مقصد نهایی خود یعنی نقطه لاگرانژ 2 رسید.

از آن جا که هیچ دوربینی برای نظارت بر این تلسکوپ وجود ندارد نمی توان رسیدن آن را دیدن کرد اما مهندسان برای دنبال کردن فرایند کار آن و آنالیز سلامت وب از حسگرها استفاده می نمایند.

تلسکوپ فضایی جیمزوب که به صورت تا شده به فضا پرتاب شده بود، در جریان این سفر 30 روزه خود مراحل آماده سازی و راه اندازی مختلفی را از سر گذراند.

این تلسکوپ در چندین مرحله گسترده شد و با گذشت دو هفته محافظ های خورشیدی وب، آینه ثانویه و آینه اصلی به طور کامل در جای خود نهاده شد.

این رصدخانه گردان فروسرخ به کاوش تشعشعات اجرام فضایی می پردازد. و طول موج های 0.6 تا 28.5 میکرون را پوشش می دهد.

جیمز وب می تواند تجهیزات نوری و ابزار خود را همواره پشت به خورشید و در سایه نگه دارد. بنابراین تجهیزات این تلسکوپ برای رصد تشعشات مادون قرمز که ما آن را به شکل گرما حس می کنیم، سرد باقی می ماند و این تلسکوپ می تواند هر لحظه نیمی از آسمان را رصد کند و برای مشاهده نیم دیگر آسمان تنها کافی است چند ماه صبر کنیم تا این تلسکوپ به منطقه دیگری از آسمان سفر کند و بخش دیگری از آسمان که پیشتر پشت خورشید قرار داشت را فاش کند.

تجهیزات علمی کالیبره جیمز وب پس از گذشت پنج تا شش ماه آماده به کار می شوند و از این زمان به بعد این تلسکوپ فضایی کار خود را با رصد آسمان شروع می نماید.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2079

به "این تلسکوپ پس 6 ماه رصد آسمان را شروع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این تلسکوپ پس 6 ماه رصد آسمان را شروع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید