امینی: چند راه حل ساده برای جلوگیری از سرقت خودرو

به گزارش دیار سلمان، رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا راه های جلوگیری از سرقت خودرو را تشریح کرد.

امینی: چند راه حل ساده برای جلوگیری از سرقت خودرو

سرهنگ شهاب امینی در تبادل نظر با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، با اشاره به اینکه حتی حرفه ای ترین سارقان هم به دنبال سرقت کم دردسر هستند، گفت: نصب لوازم ایمنی و بازدارنده مانند قفل پدال، سوئیچ مخفی، ردیاب و... باعث می گردد سارقان از سرقت خودرو چشم پوشی نمایند.

وی در ادامه پارک خودرو در محل دید و دسترس دوربین های مداربسته اماکن را گام مهم دیگری در جلوگیری از سرقت خودرو ارزیابی کرد و اضافه کرد: پارک خودرو در محیط های خلوت و تاریک یا در یک نقطه به مدت طولانی، زمینه را برای سرقت به وسیله بازکردن قفل ها، بریدن زنجیر، قطع دزدگیر و خنثی کردن سایر تجهیزات ایمنی فراهم می نماید.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه پارکینگ های عمومی مکان مناسبی برای پارک خودرو به شمار می فرایند، گفت: شهفرایندان می بایست هنگام ترک خودرو از جا گذاشتن کیف، رایانه قابل حمل، اسناد و لوازم گرانقیمت جدا پرهیز نموده و اتومبیل را با در های باز، شیشه های پایین و قراردادن سوئیچ روی آن به هیچ وجه ترک ننمایند.

این مقام انتظامی در ادامه بی توجهی نسبت به خاموش کردن، برداشتن سوئیچ و قفل کردن در های خودرو هنگام باز و بسته کردن در پارکینگ را موجب وسوسه سارقان دانست و درخواست کرد: با اطمینان از اینکه فرزند خردسال شما درون خودرو نشسته است، اتومبیل را حتی برای لحظاتی کوتاه رها نکنید.

سرهنگ امینی در خاتمه گفت: در صورت وقوع سرقت ضروری است سریعا با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس گرفته و اطلاعات دقیق از زمان، مکان و مشخصات خودروی خود را ارائه دهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 974

به "امینی: چند راه حل ساده برای جلوگیری از سرقت خودرو" امتیاز دهید

2 کاربر به "امینی: چند راه حل ساده برای جلوگیری از سرقت خودرو" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امینی: چند راه حل ساده برای جلوگیری از سرقت خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید