استیلی را مقصر نمی دانم، اراده ای برای صعود به المپیک نداشتیم

به گزارش دیار سلمان، خداداد عزیزی در تبادل نظر با خبرنگاران، در مورد حذف تیم فوتبال امید ایران در مسابقات انتخابی المپیک 2020 گفت: در گروه بسیار سختی قرار داشتیم و ناکامی در صعود از این گروه قبل از شروع مسابقات هم کاملاً قابل پیش بینی بود. در گروه ما کره جنوبی قرار داشت که کاملاً در این رده سنی فراتر از آسیا فوتبال بازی می نماید و ازبکستانی قرار داشت که قهرمان دوره قبلی مسابقات بود.

استیلی را مقصر نمی دانم، اراده ای برای صعود به المپیک نداشتیم

ملی پوش سابق کشورمان بیان داشت: تیم امید ایران یکسری مسائل را با خود به این مسابقات برد که کاملاً تکراری بودند و سالهاست این مسائل گریبان تیم های پایه ایران را گرفته است. فوتبال ما در رده های پایه هیچ برنامه ای ندارد. برای رسیدن به المپیک هم یک اراده جمعی باید در فوتبال ایجاد گردد که من این اراده جمعی و خواسته ملی را ندیدم.

وی اضافه نمود: حمید استیلی و کادرش در این ناکامی سهیم هستند اما مقصر نیستند و امیدوارم آنها را تنها عامل ناکامی تیم امید ندانند. استیلی کوششش را کرد و حتی بیشتر از توان و سقف وظایفش برای این تیم وقت گذاشت. اگر در این گروه سخت با تفاضل گل حذف شدیم به خاطر همان کوشش های استیلی بود. اینکه حمید استیلی بود، اگر بهترین و بزرگترین مربی جهان هم روی نیمکت تیم امید ایران می نشست امروز همین نتیجه را گرفته بودیم چون مشکل از مربی نیست بلکه از ساختار فوتبال است.

عزیزی توضیح داد: یکی از مسائل فنی که در تیم های پایه ما دیده می گردد اتکا به مهارت های فردی است و این در حالی است که در فوتبال روز جهان استفاده از تکنیک فردی و یا بهتر است بگویم تک روی کاملاً منسوخ شده است. در فوتبال امروز تنها استثناهایی در حد مسی هستند که می توانند با خیالی آسوده از مهارت فردی شان استفاده نمایند. تا کی تیم امید ما می خواست از تکنیک فردی قائدی، الهیار و دیگران استفاده کند؟ این مسئله ای است که کل فوتبال و به خصوص تیم های پایه با آن درگیر هستند.

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران توضیح داد: همه آسیا و به خصوص کشورهای پیشرفته فوتبال در آسیا روی تیم های پایه سرمایه گذاری نموده اند و سطح تیم های پایه آنها بسیار بالا آمده است. حال شما به کمیته فنی یا آموزش فدراسیون بروید و سئوال کنید ملاک انتخاب مربیان تیم های پایه چیست؟ شاید خودشان هم ندانند ملاک انتخاب شان چیست چون برنامه خاصی برای این انتخاب ندارند. شاید اصلاً برای فدراسیون ما مهم هم نباشد که تیم های جوانان و نوجوانان به چه شکلی آماده شوند، حذف شوند یا نشوند.

عزیزی خاطرنشان ساخت: ما که عادت کردیم به المپیک نرسیم و بگوییم دوره بعد… الان هم لابد می گویند المپیک 2024. اگر چهار سال بعد فوتبال هنوز در المپیک بود و ما هم عزمی برای رسیدن به آن مسابقات داشته باشیم باید از همین امروز بستر را فراهم کنیم. مثل کره جنوبی، ژاپن، ازبکستان و خیلی از کشورهای دیگر که مستمر کوشش می نمایند نه مقطعی و برای خالی نبودن عریضه.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 846

به "استیلی را مقصر نمی دانم، اراده ای برای صعود به المپیک نداشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استیلی را مقصر نمی دانم، اراده ای برای صعود به المپیک نداشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید