آکواریوم های دیدنی

به گزارش دیار سلمان، اوشنوگرافیک دارای بزرگ ترین مخزن آکواریوم در اروپااست و بیش از 45000موجود دریایی را در خود جای داده است.

آکواریوم های دیدنی

آکواریوم های دیدنی بزرگ، با حجم هزاران هزار گالن آب ساخته می شوند و در آن ها انواع موجودات دریایی را در یک مکان جمع می نمایند. این سازه های محکم و بزرگ، قابلیت نگهداری کوسه های غول پیکر و سفره ماهی های بزرگ، لاک پشت ها، پنگوئن ها و گونه های مختلف جانوران دریایی را دارند. بسیاری از آکواریوم های بزرگ دنیا، چندین مخزن دارند که در ترکیب با هم، یک آکواریوم بسیار بزرگ را تشکیل می دهند.

در این مطلب خبرنگاران، بعضی از آکواریوم های دیدنی دنیا را معرفی می کنیم.

بزرگ ترین آکواریوم آفریقا

پنجمین آکواریوم بزرگ دنیا، آکواریومی در بندر دوربان در آفریقای جنوبی است. این آکواریوم، دارای گونه های بسیار زیادی از جانوران دریایی است و در آن از اسب آبی تا کوسه پیدا می گردد. طراحی این آکواریوم به سبک کشتی های غرق شده است و سالانه نزدیک به یک میلیون بازدیدنماینده را به خود جذب می نماید.

آکواریوم شانگهای

یکی از بزرگ ترین آکواریوم های آسیا را می توانید در شانگهای پیدا کنید. این آکواریوم، گنجایشی نزدیک به 900 هزار گالن آب را دارد. در این آکواریوم، انواع ماهی های مربوط به مناطق: استرالیا، قطب جنوب، منطقه حفاظت شده چین و … برای بینندگان قابل مشاهده هستند. نکته ی قابل توجه در این آکواریوم، این است که در وسط آن، یک تونل 155 متری طراحی شده است که به بازدیدنمایندگان فرصت می دهد تا از میان دریا زندگی ماهی ها را ببینند.

آکواریوم ژاپن

این آکواریوم دیدنی در پارک اوشن اکسپو در ژاپن واقع و در سال 2002 افتتاح شده است. تانک اصلی آکواریوم، به نام دریای کوروشیو، 7،5 میلیون لیتر آب (1.98میلیون گالن) دارد. این مکان دیدنی، ویژگی های یک پنل شیشه ای آکرلیکی به اندازه های 8.2 در 22.5 متر و با ضخامت 60 سانتی متر را دارد.

اوشنوگرافیک اروپا

در مجتمع دریایی اوشنوگرافیک، زیستگاه های مختلف دریایی نشان داده شده است. این آکواریوم، داخل یک مجموعه شناخته شده به عنوان شهر هنر و علوم، در شهر والنسیای اسپانیا واقع شده است.

اوشنوگرافیک دارای بزرگ ترین مخزن آکواریوم در اروپااست و بیش از 45000 موجود دریایی را در خود جای داده است. این آکواریوم با 7 میلیون لیتر (1.85میلیون گالن) آب، پر شده است.

مطالب دیدنی و جالب را در صفحه گوناگون خبرنگاران ببینید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 831

به "آکواریوم های دیدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکواریوم های دیدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید