کانادا؛ مقصد رویایی مهاجران و گردشگران

به گزارش دیار سلمان، کانادا به عنوان یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت و گردشگری شناخته می‌شود. این کشور به لطف ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود همچون سیاست‌های مهاجرپذیر، کیفیت زندگی بسیار بالا، امنیت عمومی و فرصت‌های شغلی و تحصیلی فراوان، به مقصدی جذاب برای افراد از سراسر جهان تبدیل شده است. در این مقاله، ما به بررسی جامع دلایل محبوبیت کانادا به عنوان یک مقصد مجذوب‌کننده برای سفر و مهاجرت خواهیم پرداخت.

کانادا؛ مقصد رویایی مهاجران و گردشگران

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

کانادا، مقصد مجذوب نماینده سفر است، اما دقیقا چه چیزی باعث شده که این کشور تبدیل به یک مقصد بسیار محبوب برای مهاجرت افراد به خصوص دانشجویان، کارجویان و مسافران بین المللی گردد؟

برترین زمان سفر به کانادا

یکی از مهم ترین مواردی که پیش از سفر به کانادا باید در نظر داشته باشید، انتخاب زمان و فصلی است که می خواهید به این کشور بروید. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، این زمان بسته به صدور ویزای شما دارد، اما اگر تنها قصد سفر توریستی به کانادا دارید، انتخاب زمان سفر تاثیر بسیاری در مجذوب نماینده بودن یا نبودن این تجربه دارد.

زمستان، اواسط پاییز و اوایل بهار همچنان فصل یخبندان در کانادا است، بنابراین می توان گفت برترین زمان سفر به کانادا خرداد تا اواسط مهرماه است. در این مدت زمان که فصل گرمسیری است، از سرمای هوا کاسته شده، طبیعت زیبای کانادا به شما لبخند می زند و می توانید در جشن های بی نظیری مانند جشن برداشت سیب و کدوتنبل و برترین فستیوال های موسیقی جهان شرکت کنید.

در کنار تمام این ها، هرگز خود را محدود نکنید، کانادا شهری برای تمام فصول است، تنها باید بدانید کجا را برای سفر انتخاب کنید. با سفر به شهرهای مختلف می توانید همزمان در چهار فصل جهان گردش کنید. همین مورد در کنار بسیار موارد دیگر باعث شده کانادا مقصد مجذوب نمایندهی برای سفر و مهاجرت باشد. برای تماشا رنگ های زیبای پاییزی و شرکت در جشنواره های زمستانی به کبک بروید، تابستان را در ساحل جزیره پرنس ادوارد گذرانده و در اتاوا بهار را جشن بگیرید.

کانادا مقصد مجذوب نماینده سفر و گردشگری

در این قسمت از مقاله که به دو بخش سفر و مهاجرت به کانادا تقسیم می گردد، دلایل ما برای این مورد را بخوانید.

1. زندگی متفاوت در شهرهای مختلف

با انتخاب کانادا برای سفر یا مهاجرت، شما با گزینه های زیادی روبه رو خواهید شد. می توانید به انتاریو سفر نموده و در موزه ها و تئاترهای زیبای شهر گشت وگذار کنید. در سفر به انتاریو بازدید از موزه سلطنتی را نباید فراموش کنید زیرا انتاریو مرکز فرهنگی کانادا است.

به تورنتوی پر سر و صدا و رنگارنگ رفته و با مردم چند فرهنگی این شهر آشنا شوید. به آبشار زیبای نیاگارا که یکی از مجذوب نمایندهترین شگفتی های جهان در تورنتو است بروید و اگر فرصت داشتید حتما سری به استادیوم اسکاتی بانک آرنا Scotiabank Arena بزنید و شاهد مسابقات بی نظیر هاکی روی یخ باشید. این ورزش به نوعی هویت کانادا محسوب می گردد، پس فرصت تماشا آن را از دست ندهید.

می توانید کبک را برای سفر به کانادا انتخاب نموده و در زیباترین پارک های ملی جهان ماجراجویی مجذوب نمایندهی داشته باشید. آیا تا به حال نام منطقه ابیتیبی-تمیسکامانگ (Abitibi- Témiscamingue) را شنیده اید؟ این منطقه زیبا از توابع کبک، طبیعتی بکر دارد که شامل بیش از 22 هزار دریاچه و رودخانه می گردد و سالانه میزبان میلیون ها گردشگر بین المللی است.

در پارک های زیبای ملی کانادا که در واقع زمین بازی عظیمی است می توانید تفریح های مختلف مانند پیاده روی و دوچرخه سواری در دل طبیعت را تجربه نموده یا در رودخانه های خروشان، کایاک سواری و قایق رانی را امتحان کنید. کلیه پارک های ملی کانادا اقامتگاه هایی برای کمپ گردشگران دارند که می توانید چندین روز را صرف طبیعت گردی کنید.

در سفر به کبک، نباید فراموش کنید که از مونترال بزرگ ترین شهر این استان تماشا کنید. این شهر محلی مناسب برای شکم گردی و شرکت در جشنواره های مختلف بوده که شما را مسحور خود خواهد نمود.

بعلاوه توصیه می کنیم که در برنامه سفر به کانادا، حتما بازدید ازمانیتوبا مرکز خرس های قطبی جهان را نیز در فهرست خود قرار دهید. مانیتوبا واقع در قلب کانادا، در همسایگی ساسکاچوان و انتاریو یک مرکز چند فرهنگی برای گردشگران ماجراجو است.

اگر دوست دارید پدیده شفق قطبی را ببینید، می توانید به دوردست ترین نقطه این استان، شهرستان چرچیل رفته و این پدیده شگفت انگیز را از نزدیک ببینید. شب هایی که با خط افق سبزرنگ شما را جادو می نماید. از اکتبر تا نوامبر (مهر تا آبان ماه) برترین زمان برای تماشا خرس های قطبی زیبای این منطقه است. در راه رسیدن به این منطقه زیبا و بکر می توانید سایر حیوانات مانند گوزن، فوک و روباه قطبی را نیز ببینید.

اگر در فصل تابستان برای سفر به کانادا برنامه ریزی می کنید، برای تماشا بیش از 22 گونه از نهنگ ها می توانید به سواحل شرقی رفته و این غول پیکرهای اقیانوسی زیبا را از نزدیک ببینید. گفتنی است که کانادا طولانی ترین خط ساحلی جهان را دارد.

2. زندگی در فرهنگی رنگارنگ

کانادا از شهری به شهر دیگر، از ساحلی به ساحل دیگر فرهنگ متفاوتی دارد. جوامع این کشور به علت مهاجرپذیری بالا، فرهنگ رنگارنگی دارد که می توانید با سفر به آن ها تقریبا با فرهنگ تمام مردم جهان از فرانسه تا نیوزلند، ایران تا مصر، آمریکا تا چین و هند و... آشنا شوید. اگر دوست دارید با فرهنگ مردم بومی این کشور آشنا شوید، به بریتیش کلمبیا مرکز اولین مردمان ساکن کانادا بروید. گشتی در موزه حقوق بشر کانادا در وینیپگ زده و به دل تاریخ سفر کنید.

3. شرکت در زیباترین جشن های جهان

از آنجایی که کانادا یک کشور چند ملیتی است، پس هر زمان به آن سفر کنید می توانید در جشنواره های مختلف از جشن رنگالی هندی تا فستیوال های موسیقی و زیباترین جشن های جهان شرکت نموده و همرنگ جماعت شوید.

کانادا کشوری برای تمام سلیقه ها است، پس هوادار هر نوع جشنواره ای که هستید می توانید در سفر به کانادا آن را تجربه کنید. از جمله مجذوب نمایندهترین فستیوال های جهان که در کانادا برگزار می گردد، می توان به فستیوال اوشگا (Oshega) در مونترال رفته یا شاهد اجرای زنده برترین خواننده های جهان در جشنواره موسیقی آر بی سی بلوفست (RBC Bluesfest) باشید. اگر هوادار فیلم هستید، جشنواره بین المللی فیلم تورنتو را از دست ندهید و در نهایت برای شکم گردی به برترین جشنواره های غذای جهان که در سرتاسر کشور برگزار می گردد، بروید.

مهاجرت به کانادا؛ راهی برای ساخت آینده ای روشن

کانادا بدون شک یکی از زیباترین کشورهای جهان است که نه تنها سالانه میزبان گردشگران و مسافران بین المللی بی شماریست بلکه یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی جهان محسوب می گردد.

این کشور که به سرزمین درختان افرا معروفیت دارد با ارائه خدمات بی نظیر از جمله سطح بالای سیستم آموزشی (رتبه سوم در میان برترین سیستم های آموزشی در جهان)، کیفیت بالای زندگی در شهرهای مختلف، طبیعت زیبایی که به آن اشاره نمودیم، مدینه فاضله ای برای مهاجرت دانشجویان، کارجویان و افرادی است که در پی کشوری بهتر برای زندگی و پیشرفت هستند. دلایل بسیار زیادی برای این موضوع وجود دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1. پذیرش آسان مهاجران و سیاست های شفاف مهاجرپذیری

این که کانادا یک کشور چند فرهنگی است را نمی توان انکار کرد. از سال 1970 (1349 شمسی) تا به امروز که ترودو پدر (پدر جاستین ترودو) به نخست وزیری کانادا انتخاب شد، رسما سیاست های این کشور با تمرکز بر افزایش پذیرش مهاجران به سمت چندفرهنگی شدن رفت.

این چند ملیتی بودن بخشی از هویت کانادا محسوب می گردد و همین مورد باعث شده افراد از کشورهای مختلف برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایند. براساس آخرین آمار منتشر شده در سال 2020 بیش از 284 هزار مهاجر در کانادا زندگی نموده اند.

بعلاوه روند اخذ شهروندی و اقامت دائم کانادا نسبت به کشورهای مشابه بسیار کوتاه و ساده تر است. یک فرد مهاجر واجد شرایط می تواند تنها در عرض 3 سال که یکی از کوتاه ترین مدت زمان های اخذ شهروندی در کشورهای جهان است، اقامت دائم خود را کسب کند. در این مورد باید اشاره نمود که سیاست های مهاجرپذیری کانادا بسیار شفاف بوده و افراد می توانند از 80 راه مختلف مانند مهاجرت تحصیلی، سرمایه گذاری، توریستی، خانوادگی و کاری این کشور را برای زندگی انتخاب نموده و اقامت دائم آن را کسب نمایند.

در تمامی شهرهای این کشور از هر فرهنگی، اجتماعات مختلفی وجود دارد پس با زندگی در هر کدام از این شهرها احساس غربت و تنهایی نخواهید داشت. جالب است بدانید به این ساختار اجتماعی، فرهنگ بلوکی یا فرهنگ موزائیکی گفته می گردد.

2. کیفیت بالای زندگی در کانادا

آیا می دانستید کانادا در سال 2020، صدرنشین جدول برترین کشورهای جهان از لحاظ کیفیت زندگی بوده است؟ در سال 2021 و با کاهش محدودیت های سفر و مواردی که در ابتدا اشاره نمودیم این کشور سیاست مهاجرپذیری خود را تغییر داده و اقدام به پذیرش تعداد بالاتری از مهاجران نموده است، پس پربیراه نیست که شاهد افزایش تعداد افرادی هستیم که خواستار مهاجرت به کانادا هستند.

کیفیت زندگی و رفاه جمعی در این کشور آنقدر بالا است که حتی افراد از آمریکا به کانادا برای زندگی مهاجرت می نمایند. هزینه پایین تر زندگی، خدمات بی شمار مانند بیمه درمانی رایگان، خدمات ویژه برای سالمندان و بازنشستگان، سیاست های کنترل جمعیت با تمرکز بر کیفیت زندگی نه کمیت، اجاره بهای کمتر خانه ها و در دسترس بودن کلیه امکانات رفاهی همه و همه باعث شده که کانادا صدرنشین این فهرست باشد.

در کنار تمام این موارد، کانادا از لحاظ سیستم آموزشی نیز یکی از سه کشور برتر جهان است. هزینه تحصیل در این کشور بسیار ارزان بوده و فرصت های بی شماری برای پیشرفت تحصیلی و شغلی وجود دارد. بعلاوه دانشجویان می توانند تعطیلات خود را با هزینه ای بسیار کمتر در شهرهای مختلف کانادا گذرانده و تجربه زندگی بی نظیری داشته باشند.

3. کانادا در فهرست امن ترین کشورهای جهان

کانادا نه تنها صدرنشین فهرست کیفیت زندگی در جهان است بلکه در جدیدترین رتبه بندی دیلی هایو (DailyHive) عنوان دومین کشور امن جهان را کسب نموده است.

وقتی صحبت از مقدار جرم و جنایت باشد، کانادا کمترین نمره را کسب می نماید، زیرا کیفیت زندگی در آن بسیار بالا است. زمانی که رفاه اجتماعی بالا باشد، بالطبع مقدار جرم و جنایت نیز کاسته شده و افراد کمتر دست به اعمال خشونت آمیز می زنند. به همین علت کانادا نه تنها برای مهاجران بسیار امن است بلکه برای کسانی که تنها سفر می نمایند یا زنان گردشگر نیز یکی از امن ترین مقاصد گردشگری جهان محسوب می گردد.

4. اقتصاد کانادا

اقتصاد کانادا همیشه در شرایط بسیار خوبی بوده است. به این معنا که افراد امنیت مالی داشته و نوسان قیمت ها و نرخ تورم در این کشور بسیار پایین است و خب چه چیزی بهتر از این؟ در نظرسنجی صورت گرفته به وسیله WorldPopulationReview نرخ بیکاری در کانادا تنها 6.5 درصد بوده که از میانگین کل نرخ بیکاری جهان (10.31 درصد) بسیار پایین تر است.

عاملی که باعث شکوفایی مالی و کاهش نرخ بیکاری در کانادا شده در واقع این است که این کشور از لحاظ رتبه بندی فراوری ناخالص داخلی نیز در رتبه نهم قرار گرفته و کشورهای بزرگی مانند روسیه، کره جنوبی، استرالیا، برزیل و بسیاری دیگر را پشت سر می گذارد. در یک نگاه کلی می توان گفت سیاست های مهاجرپذیری، کنترل نرخ تورم، وجود فرصت های شغلی بی شمار، پذیرش نیروهای کار در زمینه های مختلف باعث شده که اقتصاد کانادا رو به رشد باشد و در رده برترین کشورهای جهان برای مهاجرت شغلی قرار گیرد.

اکنون کانادا بیش از هر زمان دیگری اقدام به پذیرش نیروهای کار در زمینه های مختلف حمل ونقل، آموزش و بهداشت، ساخت و ساز و بانکداری، خدمات مخصوص کارآفرینان، گردشگری و دولتی نموده است و نیروهای ماهر در هر زمینه ای را استخدام می نماید.

5. کانادا؛ مدینه فاضله دانشجویان

تحصیلات یکی از مهم ترین دلایل مهاجرت به کانادا است. کانادا در زمینه آموزش و پرورش دانشجویان و دانش آموزان حرف اول را در بسیاری از رشته ها می زند.

سطح بالای تحصیلات در این کشور هم رده کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس و استرالیا است با این تفاوت که هزینه زندگی دانشجویی در کانادا بسیار پایین تر از کشورهای گفته شده است. به علت کیفیت بالای آموزشی که کانادا ارائه می دهد، هرساله افراد و نخبه های بسیار زیادی این کشور را برای مهاجرت انتخاب می نمایند.

علاوه براین ها، کانادا در زمینه علوم و تحقیقات نیز صدرنشین تمامی کشورهای جهان است. سیاست آموزشی این کشور همیشه در حال پیشرفت و استفاده از آخرین تکنولوژی ها و تحقیقات مدرن بوده و دانشجویان می توانند بلافاصله پس از انتها تحصیل در بازارهای مختلف مشغول به کار شوند زیرا این کشور هرگز در هیچ زمینه ای برای استخدام اشباع نمی گردد.

گفتنی است از آنجایی که کانادا یک کشور چند ملیتی است پس هیچ تبعیضی علیه مهاجران وجود ندارد و افراد مختلف از هر نژاد و کشوری براساس رزومه، مهارت ها، دانش و تحصیلات خود می توانند به سرعت در کانادا پیشرفت نمایند.

سخن پایانی

کانادا به عنوان یک مقصد جذاب برای مهاجرت و گردشگری، با ارائه مجموعه‌ای از ویژگی‌های بی‌نظیر خود، پذیرای افراد از سراسر جهان است. تنوع فرهنگی، زیبایی‌های طبیعی، امنیت و رفاه بالا، و فرصت‌های شغلی و تحصیلی متنوع، از جمله دلایلی هستند که کانادا را به یکی از محبوب‌ترین و مجذوب‌کننده‌ترین مقاصد برای مهاجرت و سفر تبدیل کرده‌اند. اگر شما نیز در جستجوی یک زندگی بهتر و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی هستید، کانادا گزینه‌ای بسیار مناسب برای شماست.

انتشار: 19 فروردین 1403 بروزرسانی: 19 فروردین 1403 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 800

به "کانادا؛ مقصد رویایی مهاجران و گردشگران" امتیاز دهید

1 کاربر به "کانادا؛ مقصد رویایی مهاجران و گردشگران" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا؛ مقصد رویایی مهاجران و گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید