بورسیه تحصیلی کانادا و شرایط اخذ آن

به گزارش دیار سلمان، کشور کانادا به دلیل سیستم آموزشی مرغوب و دانشگاه های معتبر، یکی از مقاصد محبوب دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل است. با این حال، هزینه های تحصیلی در این کشور می تواند چالش بزرگی برای بسیاری از دانشجویان باشد. خوشبختانه، دولت و دانشگاه های کانادا انواع بورسیه های تحصیلی را برای جذب استعدادهای برتر ارائه می دهند. در این مقاله، به بررسی انواع بورسیه های تحصیلی کانادا و شرایط لازم برای دریافت آنها می پردازیم.

بورسیه تحصیلی کانادا و شرایط اخذ آن

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

شرایط بورسیه تحصیلی کانادا - هر سال متقاضیان زیادی برای اخذ انواع بورسیه تحصیلی کانادا اقدام می نمایند اما شرایط لازم کاملا به نوع بورسیه وابسته است. همانطور که می دانید بیشتر دانشگاه های کانادا دارای بودجه دولتی می باشند، یعنی در عین ارائه خدمات آموزشی عالی و با کیفیت و کاهش هزینه های تحصیلی به نسبت دیگر کشورها، تحت شرایط خاصی، امکان ارائه انواع بورسیه تحصیلی کانادا را به بعضی از دانشجویان می دهند.

با توجه به اینکه تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی از سراسر ایران برای تحصیل در کانادا اقدام می نمایند، به همین منظور قصد داریم تا در این مطلب به توضیح انواع بورسیه تحصیلی کانادا و شرایط دریافت آن در مقاطع تحصیلی مختلف و مواردی از این قبیل بپردازیم.

بورسیه تحصیلی کانادا

همان طور که می دانید کشور کانادا دارای رجحانن نظام آموزشی در همه مقاطع تحصیلی می باشد که هرساله تعداد زیادی از دانش آموزان و دانشجویان از نقاط مختلف جهان برای مهاجرت تحصیلی کانادا اقدام می نمایند. با شنیدن نام بورسیه واژه هایی که به فکر متقاضیان خطور می نماید عبارتند از Scholarships،fund،grants که به بورسیه تحصیلی کانادا گفته می شوند. بورسیه یا همان یاری هزینه های تحصیلی انواع مختلفی دارند که هر کدام دارای شرایط خاصی برای اخد هستند که عبارت اند از:

  • بورسیه تحصیلی اسکالرشیپ (Scholarships)

این بورسیه به عنوان یاری هزینه تحصیل کانادا دانشجویان بین المللی در دانشگاه های کانادا محسوب می شود. درواقع احتیاج به بازپرداخت ندارند و گاهی نیز بنا به صلاحدید دانشگاه و رزومه دانشجو کل هزینه های تحصیل و گاهی اوقات تنها قسمتی از هزینه های تحصیلی فرد را پوشش می دهند.

Scholarships در واقع براساس داشتن صلاحیت و رجحان علمی، مهارت های ورزشی، تجربه داوطلبانه، پیشرفت تحصیلی چشمگیر، مشارکت های فوق برنامه و یکسری تحقیقات خاص، به دانشجویان و یا فارغ التحصیلان ارائه می شود.

در اسکالرشیپ مدرک زبان، معدل دانشجو در مقاطع تحصیلی قبلی، تحقیقات و سوابق پژوهشی مانند مقاله اهمیت فراوانی دارد. چنانچه قصد کسب اطلاعات در مورد حداقل مدرک زبان برای تحصیل در کانادا را دارید کلیک کنید.

متقاضیان باید برای اخذ این نوع از بورسیه تحصیل در کانادا، از توانایی های علمی متناسب همانند مقاله، معدل بالا و نمره زبان انگلیسی یا GRE مناسبی برخوردار باشند.

  • بورسیه تحصیلی فلوشیپ (Fellowship)

بورسیه فلوشیپ به دانشجویان دوره دکترا و در موارد خاصی به دانشجویان کارشناسی ارشد ارائه می شود. این نوع بورسیه تحصیلی به گروه های پژوهشی ای داده می شود که بر روی موضوع خاصی برای تحقیق کار می نمایند و عموما هر ساله تمدید می شود.

انواع مختلفی از این نوع بورسیه های تحصیلی و پژوهشی در کشور کانادا وجود دارند که به وسیله منابع دولتی، شرکت های خصوصی و دانشگاه ها ارائه می شود که به نوع از بورسیه اصطلاحاٌ fellowship گفته می شود.

  • بورسیه تحصیلی (Bursaries)

این نوع بورسیه به دانشجویانی با احتیاج مالی ارائه می شود. به همین دلیل یک فرم درخواست مورد احتیاج است و ممکن است اطلاعات و فرم درخواستی شما برای شناسایی شرایط مالی مورد آنالیز دقیق قرار خواهد گرفت.

  • بورسیه تحصیلی (Entrance Scholarships)

بیشتر اسکالرشیپ ها احتیاجمند ارائه درخواست رسمی، ارسال مدارک و پرونده می باشند. اما بعضی از آنها همانند بورسیه تحصیلی کانادا Entrance Scholarships به صورت خودکار به دانشجویان واجد شرایط اختصاص می یابند. این نوع از بورسیه تحصیلی کانادا منبع خوبی برای دانشجویانی است که دارای مدارج علمی بالا و قوی می باشند.

با توجه به اینکه تامین هزینه های تحصیل در کشور کانادا، دغدغه اصلی متقاضیان است، جستجوی دانشگاه مورد علاقه و متناسب با شرایط شما کار ارزشمندی می باشد.

در بعضی موارد برای این یاری های تحصیلی وقت خاصی از سال تعیین شده، به همین دلیل فرد متقاضی باید در اسرع وقت و البته در اوایل سال، برای درخواست بورسیه تحصیلی کانادا و یا دریافت پذیرش از برنامه تحصیلی و دانشگاه مورد نظر خود اقدام نماید. این نوع از یاری هزینه تحصیلی عموما براساس معیارهای واجد شرایط بودن، دانشجوی تمام وقت بودن، حداقل میانگین معدل GPA می باشد که به صورت خودکار به فرد تعلق می گیرد.

انواع بورسیه تحصیلی کانادا در مقاطع مختلف تحصیلی

با توجه به اینکه با مفاهیم اولیه فاند تحصیلی در کانادا آشنا شدید، حالا قصد داریم تا انواع آن ها را برای شما توضیح دهیم. قبل از آغاز باید یادآوری کنیم که امکان دریافت بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی بسیار سخت بوده و در بیشتر مواقع دانشجویان بین المللی که از مقطع کالج یا دبیرستان در کانادا مشغول به تحصیل هستند، شانس بیشتری برای دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی را خواهند داشت. بعلاوه قبل از اقدامی برای اخذ فاند کانادا از مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی کانادا اطلاع داشته باشید.

  • بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع فوق دکترا (Banting)

بورسیه و یاری هزینه تحصیلی دولتی کانادا (Banting Postdoctoral fellowships) به دانشجویان بین المللی و ممتاز در مقطع فوق دکترای برای رشته های تحصیلی از جمله علوم طبیعی، اجتماعی و یا تحقیقات سلامت تعلق می گیرد. هدف از ارائه بورسیه فوق دکترا کانادا دستیابی به موارد زیر می باشد:

    • توسعه پتانسیل راهنمایی و رهبری متقاضی
    • جذب و حفظ استعدادهای برتر کانادایی و بین المللی در مقطع فوق دکترا
    • قرار دادن متقاضی در مسیر پیروزیت به عنوان سردمداران تحقیقات آینده

هر سال تعداد 70 بورسیه تحصیلی کانادا به متقاضیان واجد شرایط در سراسر جهان ارائه می شود که در مجموع 140 بورسیه تحصیلی در این گروه به طور همزمان فعال می باشد. بورسیه تحصیلی Banting با ارزش سالیانه 70.000 دلار که شامل مالیلت نیز هست، دارای برنامه زمان بندی می باشد و برای مدت زمان دو سال (بدون امکان تجدید) طراحی شده است.

  • بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع فوق لیسانس (CGS-M)

یکی دیگر از بورسیه های تحصیلی دانشجویان کانادایی در مقطع فوق لیسانس و یا دکترا (Canada Graduate Scholarships-Masters Program) در دانشگاه های کانادا است.

شورای تحقیقات علوم طبیعی و مهندسی کانادا (NSERC)، موسسه تحقیقاتی بهداشت کانادا (CIHR) و شورای تحقیقات علوم اجتماعی و انسانی کانادا (SSHRC) ارائه دهندگان فدرال این نوع از بورسیه تحصیلی کانادا هستند.

سازمان دولتی NSERC تامین نماینده مالی می باشد که ارائه دهنده بورسیه NSERC در قالب scholarships،grants و awards برای دانشجویان ممتاز تحصیلی در مقطع فوق لیسانس در رشته های تحصیلی علوم طبیعی و یا مهندسی در یکی از دانشگاه های معتبر کانادا است.

بورسیه CGS-M با ارزش 17500 دلار به مدت 1 سال معتبر و غیر قابل تمدید می باشد. ضروری است بدانید یکی از شرایط اولیه درخواست بورسیه CGS-M داشتن شهروندی کانادا و یا اقامت دائم در این کشور می باشد. یعنی شما به طور مستقیم از کشور دیگری نمی توانید برای این بورسیه اقدام کنید.

  • بورسیه جوایز تحقیقاتی (IDRC Research Awards)

بورسیه تحصیلی دولتی کانادا به دانشجویان بین المللی کشورهای در حال توسعه جنوب شرقی آسیا شامل کشورهای عضو ASEAN، چین، هند و هنگ کنگ تعلق می گیرد.

بورسیه IDRC در مقاطع تحقیقاتی فوق لیسانس و دکترا و در حال تحصیل در یک دانشگاه کانادایی معتبر است و متاسفانه شامل دانشجویان ایرانی نمی شود.

  • بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع لیسانس

اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع لیسانس نسبت به سایر مقاطع تحصیلی دشوارتر است. برای اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع لیسانس در ابتدا باید با همراه داشتن اخذ پذیرش تحصیلی وارد کشور کانادا شوید و پس از گذرندان یک یا دو ترم تحصیلی با ارائه نمرات و شرایط تحصیلی مناسب، از دانشگاه محل مورد نظر برای تحصیل بورسیه را اخذ نمائید.

مبلغ این بورسیه بین 2 تا 5 هزار دلار کانادا برای دانشجویان بین المللی و 2 تا 9 هزار دلار کانادا برای دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های کانادا می باشد.

  • بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع دبیرستان

اخذ بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع دبیرستان چندان کار ساده ای نیست و شانس گرفتن این موقعیتی به دلیل رقابت زیاد و کم بودن فرصت ها میان متقاضیان اندک است. فاکتورهای خاصی برای اخذ این بورسیه وجود دارد که غفلت از این عوامل، شانس متقاضی را به حداقل می رساند. بنابراین نوع بورسیه ای که متقاضی برای آن درخواست می نماید بسیار مهم است.

اگر متقاضی واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در دبیرستان های کانادا است، می تواند برای منطقه ها تعیین شده اخذ بورسیه در قدم بعدی اقدام نماید. توجه داشته باشید که هزینه هایی همانند هزینه امتحان ورودی را نمی توان به وسیله بورسیه های تحصیلی پرداخت کرد. شرایط خاص اخذ بورسیه تحصیلی به توضیح زیر می باشد:

    • ارائه انگیزه نامه برای اخذ بورس تحصیلی
    • همراه داشتن معرفی نامه از سوی معلم یا مدیر مدرسه پیشین متقاضی
    • اخذ ویزای تحصیلی کانادا
    • مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه
    • داشتن نمرات قابل قبول در مقاطع پیشین

متقاضی باید در زمان مهلت فراخوان اقدام نماید، زیرا پس از سرانجام مهلت، به هیچ یک از درخواست های ارسالی وی پاسخ داده نمی شود. پر کردن فرم ها و ارسال مدارک در اسرع وقت می تواند شانس دریافت بورسیه تحصیلی را برای متقاضی افزایش دهد. کیفیت آموزش تحصیلی در مدارس کانادا بسیار بالا می باشد، به طوری که دانش آموزان فارغ التحصیل با معدل بالای 85 در هر دانشگاه و رشته ای پذیرفته خواهند شد.

دانش آموزان مقطع دبیرستان در کلاس های 8 الی 12 باید 80 واحد درسی یعنی 12 کورس را بگذرانند تا بتوانند مدرک دیپلم دریافت نمایند. بعضی از دروس ارائه شده برای این دانش آموزان عبارتند از: علوم اجتماعی، فیزیک، ریاضی، زبان انگلیسی، ارتباطات در انگلیسی، علوم و هنر.

یکی از مزایایی که در دبیرستان های کانادا در نظر گرفته شده است، این است که دولت کانادا این امکان را برای والدین فراهم کرده که پدر یا مادر بتوانند فرزند خود را همراهی نمایند. دانش آموزان تا قبل از رسیدن به سن قانونی، جهت اقامت بدون همراهی یکی از والدین، میتواند یا با اقوام ساکن کانادا زندگی کند و یا در پانسیون ها و مدارس شبانه روزی مورد تایید آموزش و پرورش کانادا اقامت داشته باشد.

  • بورسیه تحصیلی سازمان ایالات آمریکا OAS

این نوع از بورسیه تحصیلی دولتی کانادا برای دانشجویان فارغ التحصیل است که عضو کشورهای OAS می باشند. این کشورها شامل آمریکای لاتین و جزایر کارائیب می باشد.

شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا و شرایط اخذ آن

برای بسیاری از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند، سوالات زیادی در زمینه اخذ بورسیه تحصیلی کانادا ممکن است وجود داشته باشد. در واقع، آنالیز شرایط بورسیه تحصیل در کانادا یکی از ضروریات تحصیل در این کشور است.

مثلاً می توان به سوالات پرتکراری از جمله اینکه شرایط اخذ بورسیه تحصیل در کانادا چیست؟ شرایط بورسیه تحصیلی کانادا رایگان به چه صورت است؟ مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی کانادا چیست؟ اشاره کرد.

کشور کانادا یکی از پرتقاضاترین کشورهای جهانست. روش های مهاجرت کانادا فرق دارد و زمینه های مختلف از جمله مهاجرت به وسیله کار، تحصیل، کارآفرینی، سرمایه گذاری، حمایت خانواده و اکسپرس اینتری را شامل می باشد.

شما همراهان گرامی در صورت داشتن هر گونه سوال و یا ابهامی در زمینه شرایط بورسیه تحصیل در کانادا می توانید با متخصصان ویزای کانادا و شرایط تحصیل در این کشور تماس تلفنی حاصل نمایید تا شرایط شما را به رایگان ارزیابی کرده و پاسخ سوال شما را بدهند.

بیشتر دانشگاه های کانادا جزو دانشگاه های برتر جهان هستند و دارای بودجه دولتی می باشند؛ این بدین معناست که در عین ارائه خدمات آموزشی عالی، با کیفیت و پایین بودن هزینه های تحصیل نسبت به کشورهای دیگر، تحت شرایط خاصی، امکان ارائه بورسیه تحصیلی کانادا را به بعضی از دانشجویان دارند.

در واقع دانشجویان برای جلب رضایت دانشگاه و مرکز آموزشی مورد نظر می بایست شرایط ویژه ای را دارا باشند تا به آن ها بورسیه اعطا شود. متقاضیان زیادی سالانه برای اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا اقدام می نمایند که به دلیل ظرفیت محدود اعطای بورسیه، همه آنها پیروز به اخذ بورسیه نخواهند شد.

از طرفی بخش زیادی از بورسیه تحصیلی کانادا به دانشجویان کانادایی اختصاص می یابد و یاری هزینه های تحصیلی برای دانشجویان خارجی در این کشور در مقایسه با کشورهای انگلیس، آمریکا و استرالیا محدودتر می شود. از این رو دانشجویان بین المللی برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا دارای محدودیت منابع هستند.

تعداد دانشجویان بین المللی ایرانی نیز در دانشگاه های کانادایی هر ساله افزایش می یابد، اما گاهی اوقات بعضی از این دانشجویان با چالش هایی نظیر هزینه های تحصیلی و شهریه بالا روبرو خواهند شد.

بنابراین سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) از دانشجویان بین المللی توقع دارد که تمکن مالی لازم را داشته باشند و هزینه های زندگی دانشجویی در کانادا و تحصیل خود را بدون استفاده از یاری های تحصیلی دانشگاه پوشش دهند.

  • شرایط بورسیه تحصیلی کانادا رایگان

یکی از رجحانن راه های اخذ اقامت این کشور مهاجر پذیر به وسیله تحصیل می باشد. زیرا دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی می توانند به وسیله اقامت پس از تحصیل و بعلاوه به وسیله کسب مجوز کار از سیستم امتیاز بندی اسکیل ورکر، اقامت دائم داشته باشند.

در باب تحصیل رایگان در کانادا، باید در نظر داشته باشید که تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی بدون پرداخت شهریه نمی باشد و تمامی متقاضیان بین المللی برای تحصیل در این کشور باید هزینه تحصیل کانادا را پرداخت نمایند. اما تمامی شهروندان کانادا و تمام افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند می توانند از تحصیل رایگان در این کشور بهره مند گردند.

در نظام آموزشی کانادا شرایط تحصیل رایگان از مهد کودک تا آخرین دوره مبه وسیلهه برای شهروندان و مقیمان کانادا وجود دارد، اما این امکان برای دانش آموزان و دانشجویان بین المللی فراهم نمی باشد.

تنها راه تحصیل رایگان در کانادا برای متقاضیان و دانشجویان بین المللی، اخذ بورسیه تحصیلی کانادا است که عموماً در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر می باشد.

سایت های معتبر جهت ریسرچ بورسیه کانادا

  • Yconic.com
  • Association of Universities and Colleges of Canada (AUCC)
  • EduCanada.ca
  • Provincial and Territorial Grants and Bursaries
  • ScholarshipsCanada.com

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی کانادا

در ابتدا درخواست اولیه پذیرش و بورسیه تحصیلی کانادا احتیاجمند مدارکی است که در ادامه به توضیح می دهیم:

  • فرم درخواست پر شده بورسیه تحصیلی کانادا
  • کپی صفحات اصلی کارت ملی و پاسپورت (دارای حداقل 6 ماه اعتبار)
  • ارائه مدرک آیلتس، تافل با حداقل نمره 5 (اثبات مهارت آکادمیک زبان انگلیسی)
  • گواهی پزشکی معتبر برای سنجش سلامت متقاضی دریافت بورسیه تحصیلی کانادا
  • 1 یا 2 توصیه نامه (LETTER OF RECOMMENDATION): دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا برای دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کانادا باید توصیه نامه ارائه دهند. برگه تاییدیه ای مهم از کارشناس و استاد مربوطه مبتنی بر اینکه چرا شما برای ادامه تحصیل و دریافت بورسیه تحصیلی کانادا فردی مناسب و موجه هستید. بعلاوه این کارشناس باید توضیح مختصری از مهارت های شاخص، ظرفیت فکری و دیگر موارد فرد از دید خود ارائه دهد.
  • نمرات بالای آزمون های بین المللی SAT،ACT،GRE،GPA فاکتور تاثیرگذاری و مهمی برای انتخاب شما به عنوان فردی که مستحق دریافت بورسیه تحصیل در کانادا هستید، دارد.
  • نمونه کار (portfolio): این مورد مربوط به کارهای هنری و یا پروژه های تکمیل شده دانشجویان رشته های هنر، طراحی و رشته های می شود؛ اگر بورسیه تحصیلی مورد درخواست شما برای رشته های هنر باشد، ارزش نمونه کار و پروژه حکم نمره معدل و یا همان GPA را برای شما دارد.
  • انگیزش نامه قوی، مختصر و مفید: این مورد باید در حدود 400 یا 600 کلمه باشد که شامل توضیح دلیل درخواست مقطع و بورسیه تحصیل در این کشور، انتخاب دانشگاه برای ادامه تحصیل، چگونگی ارتباط این رشته به مطالعات آینده و اهداف کاری شما و بعلاوه مهارت ها و توانایی های علمی، عملی و فنی و نوع ارتباط آن ها با گرایش تحصیلی شما.
  • رزومه تحصیلی CV، کپی ترجمه شده و برابر اصل سوابق و مدارک تحصیلی: اگر تجربه عملی برای درخواست بورسیه تحصیلی کانادا ندارید، می توانید مهارت های کامپیوتری، تجارب علمی و تحصیلی، دستاوردها و مهارت های اجتماعی،علایق و تفریح، کارهای داوطلبانه و گذراندن هر رویداد کوتاهی را در رزومه بیان کنید.
  • ارائه و آماده سازی پروپوزال تحقیقاتی خصوصاً برای مقطع دکترا: پروپوزال و مقاله تحقیقاتی مرتبط با بورسیه تحصیلی مورد درخواست همانند انگیزش نامه شانس شما را برای دریافت بورسیه تحصیل در کانادا افزایش می دهد و باعث می شود تا بخش admission office دانشگاه کانادایی از موضوعات مورد نظر شما باخبر شوند و با دریافت نظر مساعدشان، اساتید مرتبط با رشته و موضوع شما را برایتان تعیین کند.
  • مدارک مالی و ریز حساب والدین متقاضی به عنوان پشتیبان مالی با اطلاعات مالیاتی

نکته: تمامی مدارک و یا کپی آنها باید دارای مهر و تایید وزارت دادگستری و امور خارجه باشد و به زبان انگلیسی به وسیله دالترجمه رسمی ترجمه شده باشد، سپس با در نظر گرفتن ضرب العجل تعیین شده دریافت پذیرش و بورسیه تحصیلی کانادا به دانشگاه مورد نظر ارسال شود.

در کنار تمامی موارد ذکر شده و جزئیات ریز و درشت شرایط اخذ بورسیه تحصیل در کانادا و بعلاوه آماده سازی مدارک مورد احتیاج دریافت پذیرش و بورسیه تحصیلی کانادا باید این موضوع را در نظر داشته باشید که متقاعد سازی آفیسر پرونده در سفارت کانادا و پیروزیت در دریافت ویزای تحصیلی کانادا مهم ترین مرحله برای مهاجرت تحصیلی کانادا است.

نکات تکمیلی

1: بورسیه تحصیلی یا همان یاری هزینه های تحصیلی در کانادا انواع مختلفی دارد که هر کدام دارای شرایط خاصی برای اخذ هستند. اسکالرشیپ (Scholarships) یکی از رایج ترین انواع بورسیه است که براساس شایستگی علمی، مهارت های ورزشی، فعالیت های داوطلبانه و پیشرفت تحصیلی چشمگیر به دانشجویان اعطا می شود.

2: بورسیه فلوشیپ (Fellowship) نوع دیگری از بورسیه تحصیلی است که عمدتاً به دانشجویان دکتری و در موارد خاص به دانشجویان کارشناسی ارشد اختصاص می یابد. این بورسیه به گروه های پژوهشی که بر روی موضوعات خاص تحقیق می کنند، داده می شود و معمولاً هر ساله تمدید می گردد.

3: بورسیه بورساری (Bursaries) به دانشجویانی با وضعیت مالی ضعیف اعطا می شود. برای دریافت این نوع بورسیه، دانشجو باید فرم درخواست مربوطه را پر کند و اطلاعات مالی خود را ارائه دهد تا وضعیت مالی او بررسی شود.

4: بورسیه ورودی (Entrance Scholarships) نوعی از بورسیه است که به صورت خودکار به دانشجویان واجد شرایط با معدل بالا و مدارک علمی قوی اختصاص می یابد. این بورسیه منبع خوبی برای دانشجویانی است که از توانایی های علمی برجسته ای برخوردارند.

5: برای دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی، دانشجویان بین المللی باید ابتدا پذیرش از یک دانشگاه کانادایی دریافت کنند. پس از گذراندن یک یا دو ترم تحصیلی با نمرات عالی، می توانند از دانشگاه محل تحصیل خود برای دریافت بورسیه درخواست دهند.

6: اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان در کانادا کار دشواری است، زیرا فرصت ها محدود و رقابت شدید است. دانش آموزان باید شرایطی نظیر ارائه انگیزه نامه، معرفی نامه از مدرسه قبلی، اخذ ویزای تحصیلی، مدرک زبان و نمرات قابل قبول را داشته باشند.

7: بورسیه تحصیلی Banting یکی از معتبرترین بورسیه های دولتی کانادا است که به دانشجویان ممتاز در مقطع فوق دکتری در رشته های علوم طبیعی، اجتماعی و تحقیقات سلامت اعطا می شود. هدف از این بورسیه، جذب و حفظ استعدادهای برتر کانادایی و بین المللی است.

8: بورسیه CGS-M یکی دیگر از بورسیه های تحصیلی دولتی کانادا است که توسط سازمان های تحقیقاتی مختلف برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف ارائه می شود. این بورسیه معمولاً به مدت یک سال و با ارزش 17500 دلار کانادا است.

9: بورسیه تحقیقاتی IDRC به دانشجویان بین المللی کشورهای در حال توسعه جنوب شرقی آسیا، چین، هند و هنگ کنگ که در دانشگاه های کانادایی مشغول به تحصیل هستند، اعطا می شود. متأسفانه این بورسیه شامل دانشجویان ایرانی نمی گردد.

10: برای افزایش شانس دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا، دانشجویان باید مدارکی نظیر فرم درخواست، مدرک زبان، گواهی پزشکی، توصیه نامه، نمرات آزمون های بین المللی، نمونه کار، انگیزه نامه، رزومه، پروپوزال تحقیقاتی و مدارک مالی را آماده کنند. همچنین باید به زمان بندی ارسال درخواست توجه ویژه ای داشته باشند.

سخن پایانی

بورسیه تحصیلی در کانادا فرصت ارزشمندی برای دانشجویان خارجی است تا بتوانند در یکی از بهترین سیستم های آموزشی جهان تحصیل کنند. با این حال، فرآیند دریافت بورسیه پیچیده و رقابتی است و متقاضیان باید با آمادگی کامل و ارائه مدارک لازم، شانس خود را برای کسب این فرصت طلایی افزایش دهند.

انتشار: 31 فروردین 1403 بروزرسانی: 31 فروردین 1403 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 353

به "بورسیه تحصیلی کانادا و شرایط اخذ آن" امتیاز دهید

1 کاربر به "بورسیه تحصیلی کانادا و شرایط اخذ آن" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورسیه تحصیلی کانادا و شرایط اخذ آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید