هفته فرهنگی کربلا در قزوین برگزار می شود

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران، حامد کبودوند رئیس ستاد عتبات عالیات استان قزوین با حضور در خبرنگاران روز خبرنگار را تبریک گفت.

هفته فرهنگی کربلا در قزوین برگزار می شود

کبودوند رسالت خبرنگاران در فرهنگ سازی و ترویج اخلاق دینی و اسلامی در جامعه را مهم دانست و گفت: با حضور خبرنگاران متعهد و دلسوز می توان امیدوار بود دغدغه ها و مشکلات مردمی به خوبی منعکس شده و برای حل آن مسئولان هم پاسخگو شوند.

وی بیان کرد: اگر از ظرفیت رسانه بدرستی استفاده شود شاهد تعالی جامعه و توسعه و پیشرفت در همه ابعاد خواهیم بود.

خبرنگاران بی حاشیه و غیر سیاسی است

کبودوند با تبریک روز خبرنگار به فعالان این عرصه تصریح کرد: خوشبختانه خبرنگاران در استان بدون جهت گیری سیاسی در مسیر اطلاع رسانی منطقی و واقع گرایانه حرکت می کند و در این راه موفق بوده است.

وی اظهارداشت: استفاده از تجارب حرفه ای و نیروهای توانمند و متعهد در این رسانه موجب شده خبرهای آن از وزانت و اصالت خوبی برخوردار باشد و مردم به آن اعتماد کنند و کیفیت و کمیت خبرهای اینرسانه قابل توجه و نیازمند تقدیر است.

طرح جامع حرم طفلان مسلم اجرا می شود

کبودوند در ادامه با تشریح برخی اقدامات جدید ستاد عتبات عالیات در استان بیان کرد: برای اولین بار در 14 سال گذشته طرح جامع حرم طفلان مسلم را مصوب کردیم و در کنار آن پروژه کفشداری صحن کاظمین و امام موسی بن جعفر(ع) عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: قبلا این ستاد در کاظمین طرحی نداشت اما امروز توانستیم فعالیتهای عمرانی و طرح توسعه را در این مکان مقدس نیز عملیاتی کنیم.

کبودوند اظهارداشت: برخی مسائلی را مطرح می کنند و می پرسند با توجه به گرفتاری های موجود آیا کمک به حرم و ساخت و سازها در اماکن مقدس اولویت دارد یا نه که باید اذعان کرد در چند ماه گذشته 25 هزار نفر به مسابقات جام جهانی رفتند که هر نفر حدود 30 تا 60 میلیون تومان هزینه کردند که این آزادی هست و شاید اشکالی هم نداشته باشد اما در همان ایام یک نفر خیر 840 میلیون تومان سنگ فرش برای حرم اهدا کرد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان قزوین یادآورشد: ستاد عتبات در استان هیچ بودجه دولتی ندارد و همه هزینه ها از سوی مردم تامین می شود لذا اگر بتوانیم تجار قزوینی را توانمند کنیم، کمک آنها به حرم بیشتر می شود.

کبودوند بیان کرد: به نظر رسید از بازار بکر کشور عراق استفاده کنیم و هفته فرهنگی کربلا بعد از روز قزوین در استان برگزار می شود و جمعی از تجار عراقی دعوت شده اند تا در کنار خادمان حسینی به استان سفر کرده و ضمن بررسی فعالیتهای بازرگانی و تجاری از منافع این تجارت بخشی را نیز در توسعه حرم استفاده کنند.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 27 مرداد 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 65

به "هفته فرهنگی کربلا در قزوین برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته فرهنگی کربلا در قزوین برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید