لزوم جلوگیری از فرار مغزها با شناسایی نخبگان

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران، سیدقاسم جاسمی امروز سه‌شنبه در نشست شورای اداری استان که با حضور دکتر سورنا ستاری‌فر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در استانداری کرمانشاه برگزار شد با اشاره به معضل فرار مغزها و بی‌توجهی به نخبگان اظهار داشت: با این وجود تا به حال اقدام جدی برای این کار انجام نشده است.

لزوم جلوگیری از فرار مغزها با شناسایی نخبگان

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: در دهه 70 و 80 شاید حدود 17 میلیون نفر دانش‌آموز و دانشجو داشتیم ولی به خاطر کنترل جمعیت و شعار فرزند کمتر زندگی بهتر در حال حاضر به 11 میلیون نفر کاهش پیدا کرده که در 3 مقطع تحصیلی در حال تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: تحصیل این دانش آموزان برای دولت و خانواده ها بسیار هزینه بردار و پراسترس است و همچنین دانش آموزان نیز تا گذراندن این دوران و شرکت در کنکور با استرس دوچندانی مواجه می شوند.

جاسمی ادامه داد: حال با این شرایط پس از فارغ التحصیلی با بی توجهی روبرو می شوند و به فکر رفتن به خارج از کشور می افتند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از مجموع 11 میلیون دانش آموز و دانشجو در نهایت خروجی این تعداد حدود 200 تا 300 هزار نفر است و همین تعداد نیز با تدابیر مسالمت آمیز به خارج از کشور هدایت می شوند.

جاسمی بیان داشت: این جای تاسف است که بهترین و پاکترین فرزندان این مرز و بوم که مخترع و مبتکر هستند و با وجه ناچیزی به کشورهای خارجی می روند؛ ما نباید از این ظرفیت ها غافل شویم تا دیگران از آنها به نفع کشور خود استفاده کنند.

وی با اشاره به عدم امکانات لازم جهت تحصیل دانش آموزان حتی در شهرستانهای اطراف گفت: باید با ایجاد امکانات استعدادهای تحصیلی و نخبگان را در اقصی نقاط کشور شناسایی و از فرار مغزها جلوگیری کنیم.وی افزود: در حال حاضر بستر فراهم است فقط یک عزم ملی می خواهد که علاوه بر مرکز در دیگر شهرهای کشور نیز این کار باید انجام شود.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 27 مرداد 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 53

به "لزوم جلوگیری از فرار مغزها با شناسایی نخبگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم جلوگیری از فرار مغزها با شناسایی نخبگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید