فوتبال دنیا، روزهای سیاه در محله سفیدهای مادرید، ناخوشی کهکشانی ها با آزمون و خطاهای لوپتگی

به گزارش دیار سلمان، فوتبال دنیا - رئال مادرید برخلاف آغاز امیدوار کننده ای که در این فصل داشت، روزهایی نه چندان جالب را سپری می نماید که عوامل زیادی در آن دخیل بوده اند.

فوتبال دنیا، روزهای سیاه در محله سفیدهای مادرید، ناخوشی کهکشانی ها با آزمون و خطاهای لوپتگی

به گزارش خبرنگاران، گویا خولن لوپتگی برای پیدا کردن بهترین ترکیب اصلی برای رئال مادرید مسئله ای دارد. در 11 بازی که شاگردان او در این فصل انجام داده اند، لوپتگی هرگز از یک ترکیب اصلی تکراری استفاده ننموده است. اگرچه غیبت مصدومان هم در این وضعیت تأثیرگذار بوده اما تصمیمات فنی سرمربی تیم برای استفاده از ترکیب های اصلی غیرتکراری هم نقش داشته اند، چیزی که رئیس باشگاه، فلورنتینو پرس هم با طعنه و کنایه از آن یاد نموده است. لوپتگی حتی زمانی که تمام بازیکنانش آماده بودند و آنها را در اختیار داشت هم ترجیح می داد از سیستم چرخشی استفاده کند به جای اینکه به ترکیب اصلی اش ثبات و به 11 بازیکن برتر تیمش فرصتی برای هماهنگ تر شدن آنها و به تبع آن افزایش بهره وری کار گروهی تیم را بدهد.

در هفته های ابتدایی این فصل، 7 بازیکن رئال مادرید مصدوم شده اند (خسوس وایخو، اودریوسولا، ایسکو، مارسلو، دنی کارواخال، گرث بیل و کریم بنزما) و آنها زمان قابل توجهی را در آغاز فصل از دست داده اند. در همین حال از غیبت کارواخال و مارسلو، هر کدام برای سه بازی هم مانع از آن شده است که لوپتگی بتواند به طور منظم گزینه های اولش برای خط دفاعی را در ترکیب اصلی قرار دهد. جدول رده بندی لالیگا

غیبت آنها سبب شده است که یک بار دیگر توانایی ناچو فرناندس برای بازی در بیش از یک پست به چشم آید اما او نمی تواند در هر منطقه ای از میدان بازی کند. علاوه بر آن رگیلون هم که لوپتگی از او خواست اولین بازی اش برای تیم اصلی باشگاه رئال مادرید را مقابل زسکا مسکو در لیگ قهرمانان انجام دهد، نمایشی امیدوار کننده داشته است. لوپتگی تنها در 11 بازی تیمش در این فصل تنها 4 بار توانسته کارواخال، مارسلو، واران و راموس را در ترکیب اصلی قرار دهد.مصدومیت ایسکو هم ضربه دیگری بود که در بدترین زمان ممکن به پیکر تیم فوتبال رئال مادرید وارد آمد و به همین دلیل این تیم یکی از سخت ترین دوران تاریخش را سپری می نماید. رئال مادرید در 5 بازی اش که ایسکو را در اختیار نداشته، واقعاً از هم پاشیده به نظر رسیده و گرث بیل هم که در دو بازی اخیر این تیم حضور نداشته از جمله بازی منجر به شکست کهکشانی ها مقابل زسکا مسکو در روسیه.

با این حال فقط مصدومیت ها نیستند که در بی ثباتی تیم لوپتگی نقش داشته اند. در مورد دروازه بان ها تیم یعنی، کیلور ناواس و تیبو کورتوا و رقابت آنها هم سیاست لوپتگی این بوده است که به هردو دروازه بان تیمش تقریباً به طور یکسان فرصت بازی دهد. کیلور 6 بازی انجام داده و کورتوا 5 بازی. او اما حضور در ترکیب اصلی را معیار بهتر بودن یک بازیکن نسبت به دیگری نمی داند. لوپتگی گفت: فوتبال ترکیب اصلی نیست و در تیمی که می خواهد همه چیز را ببرد، همه بازیکنان مهم هستند.

در حال حاضر در رئال مادرید اگر بازیکنی از حیث حضور در ترکیب اصلی دست نیافتنی باشد آن بازیکن کسی نیست جز کریم بنزما است. این مهاجم فرانسوی تنها بازیکن رئال مادرید است که در این فصل در تمام بازی های تیمش در ترکیب اصلی به میدان رفته است و حتی یک بازی بیشتر از سرخیو راموس و تونی کروس انجام داده است، دو بازیکنی که 10 بار در ترکیب اصلی بوده اند. بیل و آسنسیو هم در 9 بازی در ترکیب اصلی بوده اند و در کنار بنزما جزو بازیکنان مورد اعتماد لوپتگی هستند.

یکی از فواید استفاده از سیستم چرخشی در رئال مادرید توسط لوپتگی رسیدن فرصت بازی به سبایوس بوده است. او در این فصل تاکنون 484 دقیقه بازی نموده، در حالی که در همین مقطع از فصل گذشته تنها 103 دقیقه بازی نموده بود. تصمیمات عجیب لوپتگی درباره لوکا مودریچ بهترین بازیکن جام جهانی هم به نوبه خودش عجیب بوده است. مودریچ به خاطر خستگی ناشی از صعود کرواسی به فینال جام جهانی 2018 و داشتن تعطیلات کوتاه تر نسبت به سایر بازیکنان، هنوز نتوانسته به اوج برگردد. با این حال او در 6 بازی از هفت بازی اخیر تیمش در ترکیب اصلی بوده است. این موضوع در مورد برخی دیگر از تصمیمات لوپتگی از جمله میدان دادن به کاسیمرو در ابتدای نیمه دوم بازی سخت مقابل بیلبائو، نیمکت نشین کردن ایسکو در همان بازی، نبردن بیل و راموس به روسیه و قرار ندادن مودریچ در ترکیب اصلی مقابل زسکا هم صدق می نماید.

در این وضعیت شاید بازگشت مارسلو و ایسکو به تمرینات رئال مادرید پس از وقفه بازی های ملی، به لوپتگی گزینه های بیشتری برای ترکیب اصلی تیمش بدهد و این در حالیست که کهکشانی ها تا بازی حساس شان مقابل بارسلونا در نوکمپ زمان زیادی ندارند و سرمربی سابق اسپانیا هم او جایگاهش روی لبه تیغ می بیند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 129

به "فوتبال دنیا، روزهای سیاه در محله سفیدهای مادرید، ناخوشی کهکشانی ها با آزمون و خطاهای لوپتگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال دنیا، روزهای سیاه در محله سفیدهای مادرید، ناخوشی کهکشانی ها با آزمون و خطاهای لوپتگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید