صفاری نطنزی در گفت وگو با خبرنگاران: اظهارات اخیر پمپئو نشان از استیصال آمریکا دارد، اروپایی ها نیز باید هر چه سریع تر مکانیزم خود را اجرایی نمایند

به گزارش دیار سلمان، عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا نشان از شکست و استیصال سیاسی این کشور دارد.

صفاری نطنزی در گفت وگو با خبرنگاران: اظهارات اخیر پمپئو نشان از استیصال آمریکا دارد، اروپایی ها نیز باید هر چه سریع تر مکانیزم خود را اجرایی نمایند

مرتضی صفاری نطنزی عضو کمیسیون ملی و سیاست خارجی در گفت وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی خبرنگاران، در واکنش به اظهارات اخیر ضد ایرانی پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا و اشخاصی مانند پمپئو تصور می کردند که در ساعت های اولیه روز 13 آبان مقامات ایران دست هایشان به نشانه تسلیم بالا می برند و به خواسته های نامعقول آنان تن درمی دهند.

وی اضافه نمود: دولتمردان جدید آمریکا به دلیل ناپختگی سیاسی نمی فهمند که ایران چهل است که در تحریم قرار گرفته است، بنابراین تحریم های اخیر ایالات متحده موضوعی جدیدی نیست که بتواند ایران را از پای درآورد، این کشور تا به حال هر چه در توان داشته برای نابودی جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته است.

صفاری نطنزی توضیح داد: دولتمردان آمریکا به خوبی دریافته اند که با اعمال تحریم های جدید اتفاق تازه ای در ایران نخواهد افتاد و آمریکا که قصد داشت فروش نفت ایران را به صفر برساند اکنون از ترس افزایش بی سابقه قیمت آن عقب نشینی نموده و 7 الی 8 کشور را برای خرید نفت از ایران مجاز دانسته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی بیان نمود: اظهارات اخیر پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نشان از شکست و استیصال سیاسی این کشور دارد.

وی ادامه داد: آمریکایی ها به صورت یکجانبه از برجام خارج شده اند اما وقتی واکنش جامعه جهانی نسبت به این اقدام خود دیده اند دیگر حرفی برای گفتن ندارند و اقدام غیر دیپلماتیک خود را این گونه توجیه می نمایند که با خروج ازبرجام قصد داشتیم جلوی فعالیت های هسته ای ایران را بگیریم.

صفاری نطنزی اعلام نمود: پمپئو بداند که ایران توان توسعه هسته ای خود را دارد اما به دلیل تعهدات برجام فعلا کار خود را متوقف نموده است اما اگر روزی تصمیم به توسعه این ظرفیت بگیرد دولتمردان آمریکا خواهد فهمید که تحریم و الفاظ آنها دیگر تاثیر گذار نخواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اضافه نمود: معتقدم که برجام موفقیت خوبی را برای ایران در عرصه بین المللی ایجاد نموده و باعث انزوای آمریکا شد، لذا باید از این ظرفیت در حوزه برطرف تحریم های بانکی و حمل و نقل استفاده کنیم همچنین اروپایی ها نیز باید هر چه سریع تر مکانیزم خود را اجرایی نمایند.

وی در خاتمه درباره ارتباط میان طولانی شدن فرآیند اجرایی سازی بسته اروپا با اطمینان پمپئو از عدم از سرگیری فعالیت هسته ای ایران و خروج از برجام اعلام نمود: اروپایی ها مبحثی فنی درباره ایجاد مکانیسم حمل و نقل و مسائل پولی و بانکی را دنبال می نمایند و به نظر بنده این مسئله هیچ ارتباطی به مبحث هسته ای و اظهارنظرهای پمپئو ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 148

به "صفاری نطنزی در گفت وگو با خبرنگاران: اظهارات اخیر پمپئو نشان از استیصال آمریکا دارد، اروپایی ها نیز باید هر چه سریع تر مکانیزم خود را اجرایی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفاری نطنزی در گفت وگو با خبرنگاران: اظهارات اخیر پمپئو نشان از استیصال آمریکا دارد، اروپایی ها نیز باید هر چه سریع تر مکانیزم خود را اجرایی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید