رویداد فرهنگی کاروانسرای یام مرند برگزار می شود

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران، داود گرشاسبی ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که در محل کاروانسرای یام برگزار شد، با اشاره به ضرورت معرفی توانمندی های گردشگری مرند اظهار داشت: صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور در 10 بنای تاریخی از جمله هتل کاروانسرای یام شهرستان مرند، با بازسازی و احیا، فضا و زیرساخت خوبی را فراهم کرده است.

رویداد فرهنگی کاروانسرای یام مرند برگزار می شود

وی افزود: رویداد فرهنگی کاروانسرای یام از 27 مرداد تا 2 شهریورماه با اجرای موسیقی اصیل آذری، نمایش، معرفی بازی های بومی و محلی، ورزش های سنتی منطقه به میزبانی شهرستان مرند برگزار می شود تا در جهت معرفی فرهنگ و پتانسیل های گردشگری این شهرستان اقدام شود.

فرماندار ویژه مرند ادامه داد: برپایی غرفه های نمایش و فروش صنایع دستی از دیگر برنامه های این رویداد فرهنگی است، چرا که این شهرستان در زمینه تولید صنایع دستی یکی از قطب ها به شمار می رود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای زنده ورک شاپ در رویداد فرهنگی کاروانسرای یام خاطرنشان کرد: با اجرای این برنامه، مردم به صورت زنده با تولید صنایع دستی و هنری شهرستان مرند از نزدیک آشنا می شوند.

گرشاسبی ابراز داشت: غرفه های فروش محصولات شهرستان مرند نیز در این رویداد برپا می شود، محصولاتی مانند زعفران و پسته و انواع خشکبار نیاز به معرفی بیشتر دارد.

وی همچنین از استقرار چادرهای عشایر در حاشیه این رویداد خبر داد و گفت: این اتفاق با هدف معرفی سبک زندگی سنتی عشایر به مردم صورت می گیرد، چرا که زندگی عشایر یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان مرند است.

فرماندار ویژه مرند ادامه داد: غذاهای بومی محل مرند باید در این رویداد معرفی شود، چرا که شهرستان مرند از تنوع و کیفیت بالای غذایی برخوردار است.

بخش خصوصی برای احیای اماکن تاریخی مرند ورود کند

معاون استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: ظرفیت های گردشگری مرند باید هر چه بهتر معرفی شده و در جهت رونق اقتصادی این منطقه از آن بهره برد.

گرشاسبی بر ضرورت احیای میراث های مرند تاکید کرد و گفت: احیای کاروانسرای یام مرند یک الگوی خوبی برای حفظ میراث فرهنگی است، اما منابع مالی کافی برای بازسازی تمامی امکان تاریخی این شهرستان وجود ندارد، اما نسبت به واگذاری به بخش خصوصی جهت احیا و بهره برداری آمادگی داریم.

وی افزود: مسجد جامع مرند یک برند کشوری در شهرستان مرند به شمار می رود که بنا به روایتی محل دفن مادر حضرت نوح(ع) است، در حوزه های بوم گردی نیز ظرفیت های خوبی در این شهرستان وجود دارد.

فرماندار ویژه مرند خاطرنشان کرد: هتل داری باید در شهرستان مرند گسترش پیدا کند، با وجود روستاهای تاریخی با طبیعت بکر در این شهرستان، اما برای اسکان گردشگران، هتلی وجود ندارد.

گرشاسبی تاکید کرد: میراث فرهنگی شهرستان مرند برای معرفی هر چه بهتر ظرفیت گردشگری، باید در زمینه تربیت لیدر و رهبر گردشگری فعال شود.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 27 مرداد 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 32

به "رویداد فرهنگی کاروانسرای یام مرند برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد فرهنگی کاروانسرای یام مرند برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید