رشد 175 درصدی احداث اقامتگاه های بومگردی در استان مرکزی

به گزارش دیار سلمان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از رشد 175 درصدی احداث اقامتگاه های بومگردی در این استان اطلاع داد.

رشد 175 درصدی احداث اقامتگاه های بومگردی در استان مرکزی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی این استان، امروز شنبه 1 دی 97 با اعلام این خبر گفت: در سال های گذشته 4 اقامتگاه بومگردی در سطح استان به بهره برداری رسیده بود که با توجه به بیش از یک هزار روستای استان، رقم قابل توجهی نیست از این رو سرمایه گذاران در بخش احداث این واحد ها با حمایت ها و پشتیبانی های ویژه اداره کل میراث فرهنگی در حوزه صدور مجوز و معرفی به صندوق کارآفرینی امید برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت معرفی می شوند.

او اضافه کرد: در حال حاضر قریب به 80 درخواست احداث اقامتگاه در استان ثبت شده که امیدواریم اکثر آنها در سال آتی به بهره برداری برسند تا امکان اسکان گردشگران در این واحدها افزایش یابد.

او در ادامه با اشاره به دهه فجر گفت: 70 اقامتگاه بومگردی استاندارد در این دهه به بهره بردای می رسند اما این امکان نیز وجود دارد که این تعداد افزایش یابند چراکه تعدادی اقامتگاه دیگر نیز در مراحل پایانی تجهیز قرار دارند که در صورت اتمام کار، به لیست پروژه های قابل بهره برداری اضافه خواهند شد.

ایزدی اظهار کرد: این اقامتگاه ها در روستای خورهه، روستای نخجیروان و روستای مزور از توابع شهرستان محلات، روستای کهک و شهر نراق در شهرستان دلیجان، روستای حسین آباد در شهرستان زرندیه و روستای سرکوبه در شهرستان خمین هستند که با حجم سرمایه گذاری بالغ بر 25 میلیارد ریال توسط بخش خصوص اجرا و تکمیل شده اند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 176

به "رشد 175 درصدی احداث اقامتگاه های بومگردی در استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 175 درصدی احداث اقامتگاه های بومگردی در استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید