خطرسنجی بیماری های قلبی عروقی در دانشگاه تهران

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه تهران، طرح خطرسنجی سکته‌های قلبی‌عروقی بخشی از بسته خدمات سلامت ارسالی از شورای عالی سلامت به دستگاه‌های مختلف بوده که اداره کل بهداشت و درمان دانشگاه تهران در نظر دارد آن را به مرحله اجرا در آورد.

خطرسنجی بیماری های قلبی عروقی در دانشگاه تهران

یوسف مقدس مدیر کل بهداشت و درمان دانشگاه تهران گفت: این طرح برای تمامی همکاران دانشگاه با سن بیشتر از 30 سال اجرا می‌شود و میزان احتمال بروز سکته‌های قلبی نیز طی 10 سال آینده مشخص شده و با اقدامات پیشگیرانه از بروز آن جلوگیری می‌شود.

وی افزود: در این طرح که با بررسی عوامل بدون علامت رخ می‌دهد، توصیه می‌شود همه افراد بالای 30 سال دانشگاه در هنگام شروع طرح مذکور در این برنامه شرکت کنند.

مدیر کل بهداشت و درمان دانشگاه تهران اظهار داشت: این برنامه پیشگیرانه در سطوح مختلف برای عوامل خطر قلب و عروقی شامل نارسایی قلبی، بیماری‌های ایسکمیک قلب و سکته مغزی صورت می‌گیرد.

مقدس خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، بررسی‌های دوره‌ای سلامت است که با شناسایی زود هنگام بیماران و افراد در معرض خطر و پیشگیری و درمان به‌موقع این افراد، می‌توان کیفیت زندگی و طول عمر آنها را افزایش داد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 27 مرداد 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 21

به "خطرسنجی بیماری های قلبی عروقی در دانشگاه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرسنجی بیماری های قلبی عروقی در دانشگاه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید