توسعه گردشگری و صنایع دستی راه چاره برطرف مسائل کم آبی است

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران رضا رجب زاده ظهر یک شنبه در همایش روز ملی روستا با اشاره به اینکه اقتصاد بدون وابستگی به آب مسائل کمتری را در بر دارد، اظهار کرد: شاهد هستیم کم آبی چگونه زندگی روستاییان را که امرار و معاش آنان وابسته به کشاورزی بود، دچار مشکل کرد.

توسعه گردشگری و صنایع دستی راه چاره برطرف مسائل کم آبی است

رجب زاده اضافه کرد: باوجود اینکه روستاها نسبت به سال های گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته اند اما مشکل کم آبی درد بسیاری از روستاییان را رفع نکرده است.

وی توضیح داد: بنابراین اقتصادی که برپایه آب نباشد و کشاورزی که احتیاج آبی کمی دارد، کمتر با مشکل روبرو می نماید.

وی اعلام کرد: کم آبی تنها به علت کاهش بارندگی نسیت بلکه سوء مدیریت ها نیز در این امر تاثیر گذار است، بنابراین ضرورت دارد آموزش های لازم به روستاییان داده گردد.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی بیان کرد: مردم بدانند چنانچه در مصرف آب صرفه جویی ننمایند، شاید دیگر در زندگی خود پرآبی را نبینند.

رجب زاده در ادامه به ظرفیت ویژه آب و هوایی و گردشگری خراسان شمالی اشاره نمود و گفت: متاسفانه باوجود اینکه در تابستان روزانه پنج هزار نفر به آب گرم ایوب مراجعه داشته اند اما از موقعیت این مکان بهره درستی برده نشد.

وی آب گرم ایوب را یکی از محور اشتغالزایی استان دانست و اظهار کرد: برنامه ریزی و مدیریت درست، مشکل اشتغالزایی را تا شعاع چند کیلومتری آب گرم ایوب رفع خواهد نمود.

وی اضافه کرد: 370 هزار نفر در 700 روستای خراسان شمالی زندگی می نمایند که این رقم 45 درصد جمعیت کل استان را تشکیل داده، بنابراین روستا می تواند محور اشتغال خراسان شمالی باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی تاکید نمود: چنانچه برنامه ریزی دقیقی برای اشتغال روستاها انجام نگردد، قطعا این جمعیت در آینده تهدیدی برای استان خواهند بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 136

به "توسعه گردشگری و صنایع دستی راه چاره برطرف مسائل کم آبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه گردشگری و صنایع دستی راه چاره برطرف مسائل کم آبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید