بجنورد نیازمند احداث بازارچه صنایع دستی است

به گزارش دیار سلمان، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: بجنورد نیازمند احداث بازارچه صنایع‌دستی به کمک استانداری است و در این زمینه با شورای شهر برای اختصاص زمین مناسب، رایزنی شده است.

بجنورد نیازمند احداث بازارچه صنایع دستی است

به‌گزارش خبرنگاران به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه سرپرست این اداره کل، در آیین افتتاح هشتمین نمایشگاه صنایع دستی استان در محل بش قارداش، با اشاره به حضور 132 فعال صنایع دستی کشور در محل نمایشگاه، اظهار کرد: 27 استان در هشتمین نمایشگاه صنایع دستی استان شرکت کردند که این آمار هشت سال قبل فقط 17 غرفه بوده است.

او با اشاره به استقبال خوب غرفه داران و فعالان صنایع دستی کشور برای شرکت در نمایشگاه بجنورد، خاطرنشان کرد: هنر صنایع دستی نیازمند توجه جدی است چرا که سهل الوصول ترین وسیله اقتصاد کشورمان است.

یزدان پناه تصریح کرد: امروز برجام با تکیه بر اقتصاد نفتی نشان داد که باید بیش از پیش به بحث توریست و صنایع دستی توجه شود.

این مسئول با اشاره به نامگذاری سال 2018 به عنوان سال چوب، اضافه کرد: به همین مناسبت 31 غرفه چوب در هشتمین نمایشگاه صنایع دستی خراسان شمالی پیش بینی شده است.

یزادان پناه افزود: اکنون 61 رشته فعال صنایع دستی در خراسان شمالی وجود دارد که چهار مورد آن در یونسکو به ثبت رسیده است.

ثبت بجنورد با عنوان شهر سفره کردی و چادرشب در یونسکو

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در ادامه سخنان خود از پیگیری این نهاد برای ثبت بجنورد با عنوان شهر سفره کردی و چادرشب در یونسکو خبر داد.

یزدان پناه با بیان اینکه در 6 ماه گذشته مبلغ 35‌میلیارد ریال وام به متقاضیان رشته های صنایع دستی پرداخت شده است، گفت: رشته های زیادی از هنر صنایع دستی در این استان رواج دارد که اصلی ترین محصول هنر دست را می توان قالی دو رو بافت ترکمن معرفی کرد.

او با اشاره به اینکه از 6 ماه قبل از بافت، قالی دو روی ترکمن پیش فروش می شود، اظهار کرد: این قالی در روستای دویدوخت از توابع رازجرگلان بافته می شود که هنری زیبا و سودمند است.

او خواستار توجه ویژه مسئولان به صنایع دستی خراسان شمالی شد و با تاکید بر لزوم راه اندازی بازارچه صنایع دستی در بجنورد، افزود: از استانداری انتظار همکاری می رود و با شورای شهر برای اختصاص زمینی مناسب رایزنی شده است.

سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از دیگر برنامه های این نهاد را، راه اندازی ایستگاه استقبال از مسافران در ورودی شهرهای استان دانست.

یزدان پناه با اشاره به اینکه قالب صنعت گران در این استان را بانوان تشکیل می دهند، گفت: 92 درصد فعالان رشته های صنایع دستی بانوان اند که با توجه به سیاست های دولت مبنی بر حمایت از قشر بانوان و جوانان باید به حوزه صنایع دستی توجه ویژه ای شود.

او به موضوع بازاریابی صنایع دستی اشاره کرد و با طرح موضوع برندینگ و بازاریابی اینترنتی، تصریح کرد: یکی از دغدغه های اصلی فعالان عرصه صنایع دستی بازار است که باید با فراهم آوردن شرایط و تبلیغات مناسب این مشکل حل شود.

منبع: chtn.ir
انتشار: 27 مرداد 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 59

به "بجنورد نیازمند احداث بازارچه صنایع دستی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بجنورد نیازمند احداث بازارچه صنایع دستی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید