انعقاد تفاهم نامه مشترک بین دانشگاه زنجان و دانشگاه هلسینکی

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران و به نقل از دانشگاه زنجان، تفاهم نامه مشترک در زمینه پروژه پژوهش بین المللی دیرینه بین دانشگاه زنجان و دانشگاه هلسینکی منعقد شد.

انعقاد تفاهم نامه مشترک بین دانشگاه زنجان و دانشگاه هلسینکی

پیرو تفاهم نامه مشترک بین دانشگاه زنجان و دانشگاه هلسینکی، استادان دانشگاه هلسینکی به دعوت گروه زمین شناسی و گروه همکاری های علمی بین المللی دانشگاه زنجان به ایران سفر نموده و پژوهش میدانی خود را در منطقه مراغه انجام دادند.

منطقه مراغه به دلیل دارا بودن بقایای فسیلی مهره داران میوسن بالایی (8 میلیون سال پیش) در کشور، غرب آسیا و منطقه مدیترانه شرقی منحصر به فرد است و از اواسط قرن 19 میلادی مورد توجه دیرینه شناسان خارجی بوده است.

در دهه گذشته بخشی از این ناحیه فسیلی که از غنای بیشتری برخوردار است به عنوان اثر طبیعی ملی معرفی گردیده و مورد مراقبت سازمان حفاظت محیط زیست واقع شده است .

در کنار این پژوهش، با کوشش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مراغه، نشست تخصصی دیرینه شناسی تکاملی (با تاکید بر دیرینه شناسی مهره داران فسیل مراغه) با حضور دکتر قویدل سیوکی، استادان فوق و دکتر مجید میرزایی عطاآبادی از دانشگاه زنجان تشکیل شد و در خصوص دستاوردهای خود در این پروژه سخنرانی کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 112

به "انعقاد تفاهم نامه مشترک بین دانشگاه زنجان و دانشگاه هلسینکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعقاد تفاهم نامه مشترک بین دانشگاه زنجان و دانشگاه هلسینکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید