احتمال وجود ارتباط هورمونی در دیابت نوع2

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران، در حال حاضر هورمون آلدوسترون در ابتلا به فشارخون بالا نقش دارد. حال مطالعه جدید نشان می دهد افراد دارای میزان بالا آلدوسترون بیش از دو برابر با احتمال ابتلا به دیابت نوع2 روبرو هستند.

احتمال وجود ارتباط هورمونی در دیابت نوع2

آلدوسترون هورمونی است که به بدن در حفظ سدیم یاری می نماید. همچنین در تنظیم میزان مایعات بدن هم نقش دارد.

دکتر جوشا جوزف، سرپرست تیم تحقیق از مرکز پزشکی وکسنر اوهایو، در این باره می گوید: هورمون آلدوسترون یک رابطه بالقوه بین ابتلا به فشارخون بالا و دیابت است.

جوزف در ادامه می گوید: آلدوسترون می تواند میزان سدیم دریافت گردیده توسط کلیه ها را افزایش دهد. در اینصورت میزان کل مایعات بدن افزایش یافته و عروق خونی منقبض می شوند. این فاکتورها می توانند منجر به فشارخون بالا شوند.

به گفته وی، در دیابت نوع2، هورمون آلدوسترون می تواند بر نحوه استفاده بدن از هورمون انسولین تاثیر گذارد. انسولین مواد قندی از غذا را به سلول های بدن راهنمایی می نماید بدین ترتیب می تواند به عنوان سوخت برای تامین انرژی بدن استفاده گردد.

به گفته محققان دو دلیل اصلی ابتلا به دیابت نوع2، عدم قابلیت استفاده از انسولین (مقاومت انسولین) یا اختلال در ترشح انسولین از پانکراس (لوزالمعده) است. حال تعیین گردیده است آلدوسترون موجب مقاومت انسولین در ماهیچه ها می گردد و ترشح انسولین از لوزالمعده را مختل می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 آذر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 95

به "احتمال وجود ارتباط هورمونی در دیابت نوع2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال وجود ارتباط هورمونی در دیابت نوع2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید