85میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی استان مرکزی پرداخت شد

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران، علی اکبر کریمی عصر سه شنبه در نشست با دست اندرکاران حوزه سلامت، درمان و بهداشت استان با هدف آنالیز مسائل بهداشت و درمان شهرستان های خنداب و کمیجان در اراک، گفت: در مورد پرداخت مطالبات بخش دولتی و غیردولتی شامل داروخانه ها، رادیولوژی ها و... با پیگیری های اجرا شده، بخشی از مطالبات این بخش ها پرداخت شده است.

85میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی استان مرکزی پرداخت شد

وی اضافه کرد: با توجه به انباشته شدن این مطالبات انتظار است بقیه مطالبات هرچه سریع تر پرداخت گردد تا این مجموعه مراکز درمانی بتوانند در خدمت رسانی سلامت مردم شهرستان های خنداب کمیجان و سایر مناطق استان مرکزی فعال تر باشند.

کریمی اظهار داشت: هر کدام از شهرستان های خنداب و کمیجان دارای بیمارستان مستقل دولتی هستند، ولی متاسفانه سطح خدماتی که در این بیمارستان ها ارائه می گردد و امکانات و تجهیزات درمانی بهداشتی برای اهالی دو شهر راضی کننده نیست.

وی ادامه داد: در جلسه ویژه ای که برای آنالیز مسائل و مسائل حوزه بهداشت و درمان در شهرستان های خنداب و کمیجان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی معاونین ایشان و مسئولان مراکز بهداشت خنداب و کمیجان و همچنین مسئولان بیمه سلامت استان و معاون درمان تامین اجتماعی استان صورت گرفت در این رابطه تصمیمات خوبی نیز اتخاذ شد.

کریمی بیان نمود: در مورد تکمیل تجهیزات بیمارستان های خنداب و کمیجان و همچنین تامین آمبولانس مورد احتیاج در این بیمارستان ها و همچنین درخصوص تامین دستگاه دیالیز برای بیمارستان خنداب که احتیاج جدی منطقه و اهالی است، همچنین در مورد تحت پوشش قرار دادن افراد در تامین اجتماعی در این دو شهرستان، با دستوری که در جلسه دیروز از رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور اخذ کردم، این قول داده شد که با انعقاد قرارداد با بیمارستان های دولتی و پزشکان که در منطقه هستند و داروخانه ها، این خدمات با ابلاغ از سوی تامین اجتماعی کشور و به صورت رایگان برای بیمه شدگان تامین اجتماعی ارائه گردد.

کریمی همچنان بیان داشت: در مورد فعال شدن اتاق عمل و انجام جراحی های مورد احتیاج در بیمارستان خنداب و کمیجان اقدامات لازم برای تامین کادر درمانی و پزشکان متخصص جراحی و بیهوشی و سایر تخصص ها انجام گردد و هزینه ای که از بیت المال برای احداث این بیمارستان ها در این دو شهر اجرا شده، در خدمت مردم این دو شهرستان قرار بگیرد.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در بخش دیگر سخنان خود گفت: در گزارش های ارائه شده متوجه شدیم ضرایب امتیازات که به استان و شهرستان های استان تعلق گرفته، به مراتب پایین تر از بعضی از استان های همجوار است و این باعث شد پزشکان متخصص انگیزه ای برای حضور در استان و دایر کردن مطب و ارائه خدمات در بیمارستان های دولتی و خصوصی نداشته باشند.

کریمی توضیح داد: در این خصوص قرار شد مکاتبه لازم را با هماهنگی و همکاری سایر نمایندگان استان با وزارت بهداشت درمان داشته باشیم تا با اصلاح ضرایب شاهد افزایش حضور پزشکان متخصص در استان و شهرستان اراک، به ویژه در دو شهرستان کم برخوردار مثل خنداب و کمیجان باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 190

به "85میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی استان مرکزی پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "85میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی استان مرکزی پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید