60 درصد سواحل خلیج فارس و دریای عمان در اختیار ایران واقع شده است

به گزارش دیار سلمان، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این که 60 درصد سواحل خلیج فارس و دریای عمان در اختیار ایران قرار گرفته است گفت: بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده در حال گذار از بنادر نسل اول به بنادر نسل دوم و سوم هستیم.

60 درصد سواحل خلیج فارس و دریای عمان در اختیار ایران واقع شده است

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، محمد سعیدنژاد با بیان این که بیش از 90 درصد حمل ونقل بین المللی کشور به وسیله دریا صورت می گیرد، اظهار کرد: ایران 5800 کیلومتر ساحل شامل سواحل اصلی، جزایر و رودخانه های قابل کشتیرانی در شمال و جنوب دارد و 60 درصد سواحل خلیج فارس و دریای عمان در اختیار کشورمان قرار گرفته است.

وی با بیان این که 11 بندر تجاری بزرگ (8 بندر در جنوب و 3 بندر در شمال) داریم، اضافه کرد: ظرفیت این 18 بندر سالانه 219 میلیون تن است.

وی با بیان این که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در حال گذار از بنادر نسل اول به بنادر نسل دوم و سوم هستیم، گفت: بنادر نسل اول فقط عملیات تخلیه و بارگیری کالا را انجام می دهند در حالی که بنادر نسل 2 و 3 علاوه بر جابجایی کالا خدمات تکمیلی مانند بسته بندی، مشارکت در بخش هایی از فراوری و ... ارائه می دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که بندر شهید رجایی و امام خمینی (ره) به ترتیب وسعتی برابر با 2500 هکتار و 1400 هکتار دارند، اضافه کرد: 2 هفته پیش در بندر امیرآیاد حوضچه شماره 2 به همراه کارخانه فراوری کاغذ و مقاطع فولادی به بهره برداری رسید. 3 ماه قبل نیز کارخانه روغن کشی در راستای تغییر ماموریت بنادر کشور در بندر امام به بهره برداری رسید.

سعیدنژاد با اشاره به استقبال 9 سرمایه گذار بزرگ جهان برای حضور در بنادر کشور یادآور شد: در زمان تحریم به دلیل این که کانتینر ها به سواحل جنوبی می رفت و از آنجا به ایران می آمد، در هر کانتینر 700 دلار هزینه بیشتر به ما تحمیل می شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 560

به "60 درصد سواحل خلیج فارس و دریای عمان در اختیار ایران واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 درصد سواحل خلیج فارس و دریای عمان در اختیار ایران واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید