یزدی در تبادل نظر با خبرنگاران مطرح نمود؛ طرح تحول سلامت نتوانست احتیاج پزشکان را رفع کند، اصلاح تعرفه عامل قطع ارتباط اقتصادی بین پزشک و بیمار

به گزارش دیار سلمان، عضو انجمن ارتوپدی ایران گفت: طرح تحول در کاهش هزینه ها به بیماران یاری کرد اما نتوانست نیازهای پزشکان را رفع کند.

یزدی در تبادل نظر با خبرنگاران مطرح نمود؛ طرح تحول سلامت نتوانست احتیاج پزشکان را رفع کند، اصلاح تعرفه عامل قطع ارتباط اقتصادی بین پزشک و بیمار

حمیدرضا یزدی عضو انجمن ارتوپدی ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: جراحی زانو و مفصل در ایران یکی از جراحی های شایع در میان افراد محسوب می گردد زیرا عارضه آرتروز زانو بیشتر از سایر مسائل در بین مردم و به خصوص جوانان شیوع پیدا نموده است.

وی ادامه داد: امروزه اقدامات خوبی به منظور پیشگیری از بروز بیماری های مفاصل زانو اجرا شده است و ایران همگام با کشورهای پیشرفته از روش های درمانی مناسبی برای درمان عارضه زانو استفاده بهره می برد؛ دانش متخصصان ما کمتر از پزشکان خارجی مطرح نیست.

مراجعه بیماران کشورهای همسایه به ایران برای درمان

عضو انجمن ارتوپدی ایران بیان نمود: رشته جراحی زانو به حدی در ایران پیشرفت نموده است که بیماران از کشورهای همجوار برای درمان مسائل زانو و جراحی مفاصل خود به ایران سفر می نمایند که این مسئله برای اقتصاد کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و ارز آوری خوبی را به همراه دارد.

یزدی تاکید نمود: طرح تحول نظام سلامت یاری بسیار بزرگی به بیماران در زمینه کاهش هزینه های درمانی نموده است اما نتوانسته به اندازه کافی نیازهای پزشکان را رفع کند.

وی اضافه کرد: تجهیزات درمان مفاصل زانو گران قیمت است و پزشکان این رشته در هنگام جراحی رنج زیادی را تحمل می نمایند که متاسفانه از لحاظ میزان دریافتی با مسائلی روبرو هستند؛ سیاستهای اتخاذ شده باید به گونه ای اصلاح گردد تا پزشکان از نظر اقتصادی دغدغه ای نداشته باشند.

تاخیر یک ساله در پرداخت مطالبات پزشکان ارتوپد در شهرستان ها

وی ادامه داد: متاسفانه مطالبات پزشکان ارتوپد به خصوص در شهرستان ها با تاخیر چندین ماهه تا یکساله روبرو است و همین مسئله با توجه به تورم و هزینه های زندگی مسائلی را به وجود آورده است.

یزدی گفت: اصلاح تعرفه پزشکان باعث قطع هرگونه رابطه اقتصادی با بیماران می گردد و انگیزه متخصصان جوان را افزایش می دهد.

عضو انجمن ارتوپدی ایران بیان نمود: در راستای کاهش آسیب های زانو باید برنامه های آموزشی برای مردم، مربیان و به خصوص جوانان برگزار کرد زیرا این کار باعث کاهش تصادفات و آسیب های ناشی از آن می گردد؛ همچنین باید شیوه زندگی و شغل افراد اصلاح گردد تا شیوع این آسیب هادر بین مردم جامعه کاهش یابد.

یزدی گفت: برای کاهش تصادفات و آسیب های ناشی از آن قوانین و مقررات هدایت و رانندگی باید اصلاح گردد تا تعداد مجروح ها در کشور کاهش یابد زیرا جراحت بعضی افراد تا آخر عمر دامنگیرشان است.

عضو انجمن ارتوپدی ایران یادآوری کرد: از نظر تجهیزات و امکانات درمانی کشور ما مشکل چندانی ندارد و تنها مسئله موجود گران بودن بعضی از تجهیزات است که همه مردم توانایی خرید این تجهیزات را ندارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 191

به "یزدی در تبادل نظر با خبرنگاران مطرح نمود؛ طرح تحول سلامت نتوانست احتیاج پزشکان را رفع کند، اصلاح تعرفه عامل قطع ارتباط اقتصادی بین پزشک و بیمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یزدی در تبادل نظر با خبرنگاران مطرح نمود؛ طرح تحول سلامت نتوانست احتیاج پزشکان را رفع کند، اصلاح تعرفه عامل قطع ارتباط اقتصادی بین پزشک و بیمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید