گلایه رکابزن ملی پوش : پول نداریم مسابقه برویم اما می خواهیم یک هفته خرج تیمهای خارجی کنیم

به گزارش دیار سلمان، رکابزن المپیکی ایران گفت: وقتی دوچرخه سواری پول ندارد که تیم بدهد و مسابقه شرکت کند چه لزومی دارد تور آذربایجان را با این شرایط مالی برگزار کنیم که تیم های خارجی بیایند و هرچه داریم و نداریم را یک هفته خرج آنها کنیم.

گلایه رکابزن ملی پوش : پول نداریم مسابقه برویم اما می خواهیم یک هفته خرج تیمهای خارجی کنیم

میرصمد پورسیدی در مصاحبه با خبرنگاران درباره وضعیت نه چندان خوب ایران در دوچرخه سواری جاده اعلام کرد: ورزشکاران دو سال است حقوقی دریافت ننموده اند و در مسابقه ای هم شرکت نداشتند. ما قبلا چند تا تیم خوب داشتیم که در تمام تورهای آسیایی شرکت می کردند. تبریز با تیم پتروشیمی و بعد با شهرداری بهترین تیم آسیایی را داشت و قهرمان تورهای بین المللی می شد اما الان در دوسال اخیر هیچ نماینده ای در تور های آسیایی نداریم.

او ادامه داد: قبلا ما به دنبال این بودیم که به خط سرانجام المپیک برسیم اما الان شرایطی گردیده که در آسیا هم هفتم، هشتم می شویم. برای بازی های آسیایی2018 بروید ببینید رقبای ما در چند مسابقه شرکت نموده بودند و ما در چند مسابقه حاضر بودیم. ما اصلا مسابقه ای نرفتیم و فقط اردو داشتیم. البته به فدراسیون هم نمی توان ایراد گرفت تا جایی که منابع مالی اجازه می داد سعی کرد بهترین شرایط را فراهم کند.

پورسیدی با اشاره به برگزاری تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان توضیح داد: به نظر من تور دوچرخه سواری ایران- آذربایجان با این شرایط مالی پیش آمده برگزار نگردد بهتر است. چه لزومی دارد مسابقه ای را با این شرایط مالی برگذار کنیم و 10- 12 تیم خارجی را بیاوریم و هرچی داریم و نداریم را یک هفته خرج آنها کنیم و بعد دوچرخه سواری جاده ایران یکسال بخوابد چرا چون پول نیست که تیم بدهند و مسابقه شرکت کنیم.

او ادامه داد: بنظرم الان این پولی که قرار است هزینه تور گردد را برای یک تیم هزینه نمایند تا بتواند در سال در 10تور شرکت کند و امتیاز بگیریم و سهمیه المپیک 2020 را کسب کنیم. این خیلی بیشتر به نفع دوچرخه سواری ایران خواهد بود.

رکابزن المپیکی ایران همچنین گفت: الان پنج تیم ایرانی در اتحادیه جهانی دوچرخه سواری ثبت نام گردیده اند اما هیچ کدام یک ماه هم حقوق ندادند و یا در یک مسابقه خوب شرکت ننموده اند. به نظرم فدراسیون برنامه ای باید بچیند تا این پنج تیم با هم ادغام شوند و با هزینه های تور، یک تیمی را بسازند که در سال در 10 تور شرکت کند. مخصوصا در این دوسال باقی مانده تا المپیک که بحث دریافت امتیاز و سهمیه خیلی مهم است در این صورت دوچرخه سواری خیلی بیشتر می تواند آبروداری کند تا اینکه یک تور را با مشکل مالی و به صورت عجله ای برگذار کنیم. نا گفته نماند که نتیجه مسائل مالی و مسابقه شرکت نکردن تیم ها را در بازیهای آسیایی جاکارتا دیدیم که دوچرخه سواری بدون مدال برگشت. البته این نظر من از دید ورزشی و قهرمانی است ولی شاید مسئولان جنبه های دیگر مانند بحث های سیاسی و گردشگردی را در نظر گرفته اند. با این حال بهتر است خود مسئولان پاسخ دهند که واقعا این برگزاری تور که نه پخش زنده دارد نه تبلیغی، تاثیر گذار است یانه.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 دی 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 108

به "گلایه رکابزن ملی پوش : پول نداریم مسابقه برویم اما می خواهیم یک هفته خرج تیمهای خارجی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه رکابزن ملی پوش : پول نداریم مسابقه برویم اما می خواهیم یک هفته خرج تیمهای خارجی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید