گام پنجم تعهدات برجام عملیاتی می گردد

به گزارش دیار سلمان، رئیس کمیته هسته ای مجلس گفت: باتوجه به اینکه اروپا اقدام خاص وموثری در راستای حفظ برجام انجام نداده است، گام پنجم تعهدات برجامی عملیاتی می گردد.

گام پنجم تعهدات برجام عملیاتی می گردد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمد ابراهیم رضایی رئیس کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گام های چندگانه ایران برای کاهش تعهدات برجامی، گفت: ایران تا به امروز 4 گام در راستای کاهش تعهدات برجامی را عملیاتی نموده است که در صورت اینکه طرف های اروپایی به تعهدات خود در برجام عمل نکنند، ایران گام پنجم را نیز برمی دارد.

وی با بیان اینکه ایران کاهش تعهدات برجامی را بر اساس مواد 26 و 36 برجام انجام می دهد، اضافه کرد:طبق این مفاد زمانی که تعهدات دو طرف متناسب و متوازن نباشد یکی از طرفین می تواند تعهدات خود را کاهش دهد تا متوازن و متناسب شوند.

رضایی به همین دلیل ادامه داد: اروپایی ها اقدام خاص و موثری در راستای حفظ برجام انجام نداده است و احتمالا گام پنجم تعهدات برجامی عملیاتی می گردد.

نماینده مردم خمین در مجلس یادآور شد:کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در راستای بعد نظارتی مجلس طی چند ماه گذشته بازدید هایی از مراکز هسته ای به منظور آنالیز فرایند کاهش تعهدات برجامی داشته است که که در صورت برداشته شدن گام پنجم به منظور در جریان قرار دریافت کاهش تعهدات در این گام نیز از تاسیسات هسته ای بازدید خواهیم کرد و و گزارش آن را در اختیار نمایندگان قرار می دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 813

به "گام پنجم تعهدات برجام عملیاتی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام پنجم تعهدات برجام عملیاتی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید