کنکور 10 میلیون نفری در چین

به گزارش دیار سلمان، فردا قرار است میلیون ها چینی در کنکور سراسری این کشور با هم به رقابت بپردازند.

کنکور 10 میلیون نفری در چین

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار، بیشتر از 10 میلیون متقاضی دانشگاه در چین فردا در سخت ترین امتحان این کشور (کنکور) با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. برای این جوانان عبور از این امتحان سخت و حضور در دانشگاه تنها فرصت است تا زندگی خود را تغییر داده و به آرزو های خود برسند. در تصاویری که منتشر شده است صد ها والدین مشتاق را در یک شهر کوچک واقع در شرق چین که در حال بدرقه دختران و پسران خود برای حضور در این رقابت نفسگیر هستند نشان می دهد.

مرکز آموزشی مائوتان چانگ واقع در استان آن هویی چین یکی مهمترین مراکز برای اعزام دانش آموزان برای حضور در کنکور و دانشگاه است. هزینه شهریه برای یک ترم در این مرکز آموزشی 48000 یوان (5013 دلار) است. بسیاری از والدین چینی با پرداخت این هزینه کوشش می نمایند تا به قبولی فرزندان خود در بهترین دانشگاه های این کشور یاری نمایند.

دانش آموزان که حدود 18 سال سن دارند روزی 16 ساعت در این مرکز به خواندن درس مشغول می شوند. آن ها با گذراندن بیش از 5000 امتحان خود را برای سختترین رقابت دانشگاهی در این کشور آماده می نمایند. لازم به ذکر است؛ حدود 10.31 میلیون دانش آموز چینی طی تاریخ 7 و 8 ژوئن در این رقابت نفس گیر شرکت می نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 288

به "کنکور 10 میلیون نفری در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنکور 10 میلیون نفری در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید