کنترل ارتش ملی لیبی بر بزرگترین میدان نفتی این کشور

به گزارش دیار سلمان، سخنگوی نیروهای خلیفه حفتر موسوم به ارتش ملی لیبی گفت، این نیروها بر این میدان نفتی که در جنوب لیبی قرار گرفته است کنترل یافتند.

کنترل ارتش ملی لیبی بر بزرگترین میدان نفتی این کشور

به گزارش خبرنگاران، این منبع مسئول که خواست نامش فاش نگردد، گفت: روزانه 75 هزار بشکه نفت در میدان نفتی الفیل فراوری می گردد و گزارش رسانه های داخلی درباره وقوع درگیری ها داخل این میدان صحت ندارد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی مؤسسه ملی نفت لیبی که مدیریت الفیل را در پروژه مشترک با ایتالیا برعهده دارد گفت: این مؤسسه نسبت به تحولات پیرامون الفیل ابراز نگرانی نموده و تاکید دارد که اوضاع را از نزدیک برای تضمین سلامت کارمندان آن پیگیری می نماید.

نیروهای همپیمان خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی حملاتی را از ماه میلادی گذشته به جنوب لیبی و نزدیک الفیل شروع نموده اند و نیروهای شرق لیبی هم ضمن انتشار فیلم ویدئوی از ورود خودروهای خود به میدان نفتی الفیل خبر دادند، اما رویترز درباره صحت این ویدیواطلاعاتی به دست نیاورده است.

از سوی دیگر، احمد المسماری، سخنگوی نیروهای شرق لیبی گفت: این نیروها به هواپیماهای شرکت های نفتی موجود در نزدیکی الفیل و میدان نفتی الشراره اجازه از سرگیری پرواز دادند. نیروهای شرق لیبی ماه میلادی جاری پرواز هواپیماها بدون اجازه آنها را ممنوع اعلام کردند و پس از اینکه هواپیمای حامل رهبر رقیب از طرابلس وارد این منطقه شد، دست به حملات هوایی نزدیک الفیل زدند.

هفته گذشته هم نیروهای شرق لیبی امنیت میدان نفتی الشراره را با همکاری گروهی از نیروهای گارد تأسیسات نفتی برقرار کردند که در ماه دسامبر بر آن کنترل یافته بودند.

مؤسسه ملی نفت لیبی هنوز فعالیت الشراره را از سر نگرفته و خواهان تضمین سلامت کارمندان آن است. این مؤسسه هفته جاری تیم تفتیشی را برای ارزیابی وضعیت امنیت این میدان نفتی اعزام کرد اما هنوز نتایج آن اعلام نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 219

به "کنترل ارتش ملی لیبی بر بزرگترین میدان نفتی این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل ارتش ملی لیبی بر بزرگترین میدان نفتی این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید