کمیسیون مشترک نظامی ایران و عمان

به گزارش دیار سلمان، چهاردهمین کمیسیون مشترک نظامی ایران و عمان امروز برگزار گردید.

کمیسیون مشترک نظامی ایران و عمان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرنگاران، صبح امروز (شنبه 15 اردیبهشت ماه)، هیئت عالی رتبه نظامی کشور عمان به منظور برگزاری چهاردهمین نشست کمیسیون نظامی مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و عمان وارد تهران شد و با سردار قدیر نظامی معاون بین الملل ستادکل نیروهای مسلح دیدار و گفت وگو کرد.

در این نشست سردار نظامی رئیس ایرانی کمیسیون مشترک نظامی بین دو کشور، روابط نظامی، انتظامی و امنیتی نیروهای مسلح ایران و عمان را مثبت و رو به پیشرفت ارزیابی کرد و گفت: در حالی که روند روابط سیاسی و نظامی دو کشور به دلیل مواضع حکیمانه و خردمندانه رهبران دو کشور از شرایط مطلوبی برخوردار است، متاسفانه شرایط سیاسی - نظامی منطقه و دنیا اسلام به دلایل مختلف روند نگران کننده و غیرقابل قبولی دارد.

سرتیپ راشد بن سعید البلوشی معاون رئیس ستاد نیروهای مسلح عمان و رئیس هیئت نظامی عمان در بخش دیگری از این نشست وجود تفرقه در دنیا اسلام را عامل اصلی منازعات دانست و تاکید نمود: کشورهای منطقه و مسلمان بایستی با بازگشت به میز مذاکره و گفت وگو به برطرف اختلافات بپردازند.

به گزارش خبرنگاران، قرار است هیئت نظامی عمان در ادامه سفر خود به ایران و در جریان برگزاری چهاردهمین کمیسیون نظامی مشترک بین ایران و عمان با بعضی از مقامات و فرماندهان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ملاقات کند. برگزاری رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی با مشارکت نیروی دریایی ارتش و سپاه و مرزبانی ناجا با نیروی دریایی و پلیس عمان در آبهای خلیج فارس برگزار گردد.

در ادامه تصاویری از برگزاری چهاردهمین نشست مشترک نظامی ایران و عمان را ببینید:

منبع: تسنیم
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 612

به "کمیسیون مشترک نظامی ایران و عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون مشترک نظامی ایران و عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید