کشته شدن بیش از 70 نفر در درگیری های آفریقای مرکزی

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران: یک مقام پلیس آفریقای مرکزی از کشته شدن حداقل 70 نفر و آتش سوزی ده ها واحد مسکونی در درگیری بین مسلمانان و مسیحیان در آفریقای مرکزی خبر داده است.

کشته شدن بیش از 70 نفر در درگیری های آفریقای مرکزی

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ ادامه درگیری های خونین در آفریقای مرکزی در حالی است که استقرار نیروهای فرانسوی و آفریقایی تا به امروز نتوانسته ثبات و آرامش را به این کشور بحران زده بازگرداند.بر اساس این گزارش پلیس آفریقای مرکزی گفت، درگیری بین مسیحیان و مسلمانان در شهر بودا در 100 کیلومتری شهر بانگوی پایتخت آفریقای مرکزی منجر به کشته شدن حداقل 70 نفر شده است. بیش از 30 خانه نیز در جریان این درگیری ها آتش گرفته است.

علاوه بر استقرار 1600 نیروی نظامی فرانسه پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت بر ضد آفریقای مرکزی تا به امروز بیش از 3500 نظامی آفریقایی نیز در این کشور مستقر شده اند.از شروع درگیری های داخلی در آفریقای مرکزی نیز از مارس 2013 میلادی تا به امروز بیش از یک میلیون نفر معادل یک چهارم جمعیت این کشور آواره شده اند و بر اساس آمارهای سازمان ملل بیش از 2 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.درگیری های آفریقای مرکزی پس از سرنگونی دولت فرانسیس بوزیزه رئیس جمهور سابق این کشور به دست شبه نظامیان سلکا شروع شده است. علی رغم استقرار نیروهای بین المللی خشونت ها در آفریقای مرکزی همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1053

به "کشته شدن بیش از 70 نفر در درگیری های آفریقای مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن بیش از 70 نفر در درگیری های آفریقای مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید