کرونا و سوء مدیریت مکرون؛ فرانسه روبرو با صدها میلیارد دلار کسری بودجه

به گزارش دیار سلمان، اگرچه بحران شیوع کرونا بر شرایط مالی تمام کشورها اثرات منفی برجای گذارده است، اما فرانسه به عنوان یکی از کشورهای توسعه یافته و مدعی به دلیل سوء مدیریت در مقابله با این بحران با کسری بودجه 220 میلیاردیورویی روبروست.

کرونا و سوء مدیریت مکرون؛ فرانسه روبرو با صدها میلیارد دلار کسری بودجه

به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دنبال پیامدهای اقتصادی و اجتماعی ناشی از بحران شیوع کرونا در فرانسه و تدابیر حمایتی اتخاذ شده از سوی دولت برای مقابله با بیکاری و ورشکستگی های گسترده، کسری بودجه عمومی این کشور به سطح بی سابقه و به 220 میلیارد یورو رسیده است.

اولیویه دوسوپ، وزیر محاسبات عمومی از افزایش کسری بودجه دولت این کشور به 220 میلیارد یورو در امسال میلادی (2021) اطلاع داد؛ این در حالی است که کسری بودجه پیش بینی شده در قانون بودجه اولیه 173,3 میلیارد یورو بوده است.

وی اضافه نمود: افزایش 47 میلیارد یورویی کسری بودجه در امسال میلادی (2021) به دلیل تداوم اقدامات حمایتی دولت برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور است.

برونولومر وزیر اقتصاد فرانسه و همچنین اولیویه دوسوپ وزیر محاسبات این کشور در گفت وگو با روزنامه فرانسوی لز اکو از ارائه لایحه اصلاحی دارایی های عمومی مبنی بر 15 میلیارد یورو باهدف یاری های اقتصادی هدفمند به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و همچنین اقدامات فوری و اضطراری در 2 ژوئن، 12 خرداد اطلاع دادند.

در حالی که برآوردهای اولیه حاکی از رشد اقتصادی 0,4 درصدی در فرانسه بوده اما بر اساس آمار و ارقام منتشر شده از سوی موسسه انسی (موسسه مطالعات آمار و اقتصاد فرانسه) رشد اقتصادی فرانسه در سه ماهه نخست امسال میلادی (2021) با کاهش 0,1 درصدی فراوری ناخالص داخلی، مغایر با پیش بینی های اولیه گزارش شده است.

نقدها به سوء مدیریت کرونا در دولت مکرون

فرانسه از شروع شیوع کرونا همیشه زیر تیغ نقدها گروه های مختلف قرار داشته است. بنا بر اعلام دیوان دادگستری جمهوری فرانسه به عنوان تنها مرجع قضایی ذیصلاح برای رسیدگی به اتهام ها علیه مقامات کشور، شمار زیادی از پزشکان، پرستاران، کادر درمانی، خانواده های قربانیان، نمایندگان و نیروهای پلیس شکایت های خود را علیه دولت مطرح نموده اند که بیشترین آن ها علیه ادوارد فیلیپ نخست وزیر وقت فرانسه، انیس بوزان وزیر سابق بهداشت و الیویه وران وزیر کنونی بهداشت ثبت شده است.

مبتلایان به کووید-19 و بازماندگان قربانیان این بیماری در فرانسه، سوءمدیریت دولت در مقابله با این بحران را محکوم نموده و خواهان جبران خسارت وارده شدند.

رمی هایتز دادستانی پاریس نیز تحقیقات گسترده ای را پیرامون چگونگی مدیریت بحران کرونا در فرانسه شروع نموده بود. شماری از این شکایت ها علیه مقام های دولتی از جمله ژروم سالمون مدیرکل بهداشت فرانسه و یا بر علیه نهادهای دولتی از جمله اداره کل بهداشت، سازمان زندان ها و وزارت کار این کشور مطرح شده بود.

به گفته مقامات قضایی فرانسه بخش عمده ای از این تحقیقات ناظر به مسببان اصلی عناوین مجرمانه­ ای چون قتل غیر عمد، جراحات غیرعمدی، خودداری از یاری کردن به مصدوم، جرایم علیه اشخاص (جنایت بر نفس) و ... بوده است.

فرانسه با بیش از 5 میلیون و 657 هزار مورد ابتلا به کووید-19 و بیش از 109 هزار نفر جانباخته ناشی از آن در صندلی چهارم دنیا و رتبه نخست اروپا قرار گرفته است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1763

به "کرونا و سوء مدیریت مکرون؛ فرانسه روبرو با صدها میلیارد دلار کسری بودجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا و سوء مدیریت مکرون؛ فرانسه روبرو با صدها میلیارد دلار کسری بودجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید