کرونا با ایران ایر چه کرد؟

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران : شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در راستای ایجاد شفافیت در اطلاع رسانی و گردش آزاد اطلاعات، گزارش عملکرد سه ماه نخست این شرکت را منتشر کرد. مطابق این گزارش طی سه ماه نخست سال، هما 304 هزار مسافر را در شبکه پروازی جابه جا کرده است.

کرونا با ایران ایر چه کرد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، مطابق گزارش اعلام شده از سوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، این شرکت طی سه ماهه نخست سال جاری، حدود 304 هزار مسافر در شبکه پروازی خود را جابه جا کرده است که از این تعداد بیشترین مسافر جابه جا در خردادماه سال جاری بوده است.

در سال جاری با توجه به شیوع گسترش ویروس کووید19 در کشور و کاهش تقاضای پرواز، کمترین مسافر جابه جا شده مربوط به فروردین ماه بوده است. دراین ماه 53 هزار نفر با یک هزار و 4 پرواز هما مسافرت کردند.

در اردیبهشت ماه سال جاری این رقم 49 درصد نسبت به مدت مشابه ماه قبل افزایش داشته است. در دومین ماه فصل بهار بیش از 78 هزار مسافر با انجام 2 هزار 457 پرواز در شبکه پرواز (هما) جابه جا شده اند.

بیشترین مسافر جابه جا شده مربوط به پروازهای داخلی بوده است. دراین ماه تعداد 4 هزار و599 مسافر در پروازهای بین المللی جابه جا شده اند.

بیشتر پروازهای اجرا شده بین المللی برای انتقال هموطنان مقیم کشورهای خارجی به کشور بوده است.

براساس آمارها، تعداد مسافر جابه جا شده در سومین ماه فصل بهارنسبت به دو ماه اول سال فرایند افزایشی داشته است و از رشدی 56 درصدی برخوردار است.

درخرداد ماه سال جاری، بیش از 172 هزار مسافر با 2 هزار و 772 پرواز در شبکه پروازی هما جابجا شده اند. تعداد مسافر داخلی دراین ماه نسبت به دو ماه اول سال از افزایش برخوداربوده است.

همچنین درخرداد ماه با توجه به دریافت مجوزهای لازم بهداشتی، پرواز اروپایی هما به مقاصد لندن، منچستر، پاریس، آمستردام، میلان و رم مجددا برقرار شد. انجام پروازهای فوق العاده برای انتقال هموطنان و دانشجویان شاغل به تحصیل از فرودگاه های اروپایی به کشور درکنار انجام پروازهای برنامه ای، ازجمله پروازهای بین المللی خرداد ماه بوده است.

براساس آمار، بیش از 52 درصد از پروازها در ماه خرداد انجام گرفته است. ساعات کل پروازی در سه ماه نخست سال بالغ بر8 هزار و 457 ساعت بوده که خرداد ماه با انجام 4 هزار و283 ساعت پروازی (حدود 50 درصد از پروازها)، بیشترین ساعات پروازی را به خود اختصاص داده است.

همچنین در سه ماهه نخست سال جاری بیش از2 هزار و989 تن بار توسط ناوگان هما حمل شده که 64 درصد از حجم بارها در خرداد ماه حمل بوده است.

از سوی دیگردراین مدت بیش از 43هزار و815 کیلوگرم محموله پستی توسط ناوگان هما جا به جا شده است که بیشترین محموله پستی جابه جا شده درحدود 66 درصد مربوط به خرداد ماه بوده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1319

به "کرونا با ایران ایر چه کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا با ایران ایر چه کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید