کانادا از مصادره دارایی ایران تاآغاز مذاکره برای از سرگیری رابطه!

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران، استفان دیون وزیر امور خارجه کانادا در حالی در مصاحبه با خبرگزاری سی بی سی از اشتیاق دولت اوتاوا برای از سرگیری رابطه با ایران سخن می گوید که روز پنجشنبه گذشته، دادگاهی در این کشور حکم داد تا از محل دارایی های غیر دیپلماتیک ایران در کانادا به آسیب دیدگان در عملیات گروه های ترویستی 13 میلیون دلار غرامت پرداخت گردد.

کانادا از مصادره دارایی ایران تاآغاز مذاکره برای از سرگیری رابطه!

از سفر با تور ارزان کانادا لذت ببرید.

این نخستین حکمی است که در چارچوب یک قانون ضد تروریستی در کانادا صادر می گردد و اگرچه بر ساختمان های دیپلماتیک ایران در اوتاوا اثر نمی گذارد، چندین ملک و حساب بانکی غیر دیپلماتیک را شامل می گردد.

این درحالیست که به ادعای دیون، دولت اوتاوا از هم اکنون مراحل شروعین مذاکره با ایران برای از سرگیری روابط دیپلماتیک را شروع نموده است - رابطه ای که در سال میلادی 2012 و تحت دولت استفان هارپر با اخراج دیپلمات های ایرانی از کانادا به حال تعلیق درآمد.

وی در حالی از شروع رایزنی با ایران سخن گفت که در پاسخ به سوالی درباره محل برگزاری مذاکرات سکوت نموده و تنها به این بسنده کرد که نظری در این باره نخواهم داد اما شیوه معمولی که کشورهای خواستار برقراری رابطه می پویند، گام به گام در سطحی رسمی و در کشوری بی طرف است.

اما در این میان، حدس هایی وجود دارد که مذاکره در شهر نیویورک آمریکا اجرا شده است - شهری که هر دو کشور در آن دارای هیات های سیاسی هستند.

البته، غلامعلی خوشرو سفیر ایران در سازمان ملل متحد از تایید یا رد شروع مذاکره با طرف کانادایی امتناع کرد.

جالب آنکه به ادعای دیون، قرار نیست نام ایران از لیست سیاه حامیان تروریسم که با تایید دولت هارپر در آن گنجانده شد، حذف گردد.

وی در این باره مدعی شد: قصدی برای تغییر این مسئله نداریم. نه تا مادمیکه ایران به یک دموکراسی قابل احترام تبدیل نگردد!

علاوه بر این، دیون درباره نوع رابطه ای که مجددا بین اوتاوا - تهران برقرار خواهد شد، اظهار نظری نکرد اما توضیح داد که بازگشایی سفارت کانادا اولین قدم نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 484

به "کانادا از مصادره دارایی ایران تاآغاز مذاکره برای از سرگیری رابطه!" امتیاز دهید

1 کاربر به "کانادا از مصادره دارایی ایران تاآغاز مذاکره برای از سرگیری رابطه!" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا از مصادره دارایی ایران تاآغاز مذاکره برای از سرگیری رابطه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید