چین درخواست آمریکا برای محکومیت حمله سایبری ادعایی کره شمالی را نپذیرفت

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران: چین مخالفت خود را با همه اشکال حملات سایبری اعلام نمود ولی حاضر نشد به صورت مستقیم حمله سایبری به شرکت سونی پیکچرز را محکوم کند.

چین درخواست آمریکا برای محکومیت حمله سایبری ادعایی کره شمالی را نپذیرفت

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که واشنگتن دولت کره شمالی را مسئول اصلی حمله سایبری به شرکت سونی پیکچرز معرفی نموده و از چین خواسته است تا اقدامی را علیه این اقدام کره شمالی انجام دهد ولی چین تنها اشکال مختلف حملات سایبری را محکوم نموده و هیچ اشاره مستقیم و ویژه ای به این حمله سایبری ننموده است.

بر اساس این گزارش وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه ای اظهار داشت: وانگ یی وزیر خارجه چین در تبادل نظر با جان کری وزیر خارجه آمریکا ضمن تاکید بر موضع پکن توضیح داد: چین با همه اشکال حملات سایبری و تروریسم سایبری مخالف است.

وزیر خارجه چین اضافه نمود: پکن با این مساله مخالف است که هر کشوری یا هر فردی با استفاده از تاسیسات داخلی یک کشور دیگر حملات سایبری را علیه کشور سوم انجام دهد.

چین تنها متحد بزرگ کره شمالی به شمار می رود. البته آمریکا نیز پیش از این مقام های چینی را به جاسوسی سایبری متهم نموده است. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هشدار داده است که واشنگتن پاسخ مناسب و قاطعی را به این اقدام کره شمالی خواهد داد.

این نخستین بار است که آمریکا به صورت مستقیم یک کشور دیگر را به دست داشتن در حمله سایبری به خاک خود متهم نموده است. کره شمالی ضمن رد این ادعاها آمادگی خود را برای تحقیق مشترک در این خصوص اعلام نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 662

به "چین درخواست آمریکا برای محکومیت حمله سایبری ادعایی کره شمالی را نپذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین درخواست آمریکا برای محکومیت حمله سایبری ادعایی کره شمالی را نپذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید