چین به دنبال افزایش معافیت های تعرفه های گمرکی بر کالاهای آمریکایی

به گزارش دیار سلمان، وزارت دارایی چین امروز (آدینه) گفت که معافیت های تعرفه های گمرکی 65 محصول وارداتی از ایالات متحده از جمله قطعات هواپیما را تمدید می نماید.

چین به دنبال افزایش معافیت های تعرفه های گمرکی بر کالاهای آمریکایی

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دارایی چین بیان کرد، این معافیت های گمرکی از 28 فوریه امسال میلادی اجرایی می گردد و تا 16 سپتامبر 2021 ادامه دارد.

این محصولات آمریکایی، معاف از تعرفه های گمرکی تلافی جویانه ای هستند که از سوی چین علیه کالاهای آمریکایی وضع شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا نبرد تجاری بزرگی را با چین شروع و این کشور را به سرقت مالکیت معنوی متهم کرد. ترامپ همچنین چین را به شیوع عمدی کرونا در دنیا متهم کرد و آن را ویروس چینی نامید.

دولت ترامپ در طول چهار سال تعرفه های گمرکی بر کالاهای وارداتی از چین وضع کرد و حتی وعده تعمیق روابط با تایوان را نیز بیان کرد و حزب حاکم کمونیست چین را پس از اعتراضات در هنگ کنگ زیر سوال برد.

حالا با روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا بعضی از اقداماتی که در دوران ترامپ باعث مخدوش شدن روابط این کشور با پکن شده بود، رو به بهبودی می رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1612

به "چین به دنبال افزایش معافیت های تعرفه های گمرکی بر کالاهای آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به دنبال افزایش معافیت های تعرفه های گمرکی بر کالاهای آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید