چین از بالگردی شبیه به یک بشقاب پرنده رونمایی کرد

به گزارش دیار سلمان، صنایع نظامی چین با نمایش دو بالگرد بسیار پیشرفته از جمله بالگردی شبیه به یک بشقاب پرنده توجه محافل نظامی را به خود جلب نموده است.

چین از بالگردی شبیه به یک بشقاب پرنده رونمایی کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چین در روزهای گذشته در جریان یک نمایشگاه تجهیزات هوایی که در شهر تیانجان در شمال این کشور برگزار گردید، بالگردهای پیشرفته شبیه مدل بلک هاوک ساخت آمریکا و نیز نمونه ای دیگر به نام سوپر شارک وایت با الگوبرداری از یک بشقاب پرنده را به نمایش گذاشت.

به نوشته شماره چهارشنبه روزنامه چاینا مورنینگ پست، بالگرد بومی هاربین-زی 20 از نوع ترابری، رزمی است که به تدریج جایگزین بالگرد های روسی کا-28 و بلک هاوک آمریکایی ارتش جمهوری خلق چین می گردد. این بالگرد نخستین پرواز آزمایشی خود را سال 2013 انجام داد و سال گذشته وارد خدمت ارتش چین شد.

یک کارشناس چینی شاغل در موسسه بالگردسازی این کشور در این زمینه گفت: این بالگرد چند منظوره مجهز به دو موتور توربو و سامانه کنترل الکترونیکی است و در شب و شرایط بد آب و هوایی قادر به پرواز است.

گفته می گردد که این بالگرد پیشرفته به موشک های راهنمایی شونده ضدکشتی نانگچانگ مجهز خواهد شد. تحلیلگران همچنین گفته اند که طراحی این بالگرد پیشرفت قابل ملاحظه ای نسبت به نمونه های قبلی را نشان می دهد. این بالگرد اخیرا در جشن های ملی این کشور نیز به نمایش گذاشته شد.

سونگ ژانگپینگ مفسران نظامی مستقر در هنگ کنگ نیز در این زمینه گفت که با وجود شباهت های ظاهری این بالگرد با بلک هاوک، زی-20 سامانه های پیشرفته تر کنترل پرواز و اویونیک دارد و نباید آن را یک نمونه برداری محض از نوع آمریکایی در نظر گرفت.

به نوشته این وبگاه، بالگرد سوپر وایت شارک چینی ها که در این نمایشگاه عرضه شد نیز سرعتی برابر با 650 کیلومتر در ساعت دارد. این بالگرد رزمی دو کابینه و رادار گریز است و ارتفاع پرواز آن معادل 6 هزار متر است. کارخانه چینی سازنده این بالگرد که ظاهر عجیبی دارد، مدعی شده که هیچ کشوری در دنیا پیروز به ساخت چنین بالگردی نشده است. مشخصات بیشتر این بالگرد تاکنون رسانه ای نشده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 521

به "چین از بالگردی شبیه به یک بشقاب پرنده رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از بالگردی شبیه به یک بشقاب پرنده رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید