چابهار نقطه ای استراتژیک در سند راهبردی ایران ـ چین، آیا تنها بندر اقیانوسی ایران به سی پِک متصل می گردد؟

به گزارش دیار سلمان، سی پک، یک پروژه مالی راهبردی میان چین و پاکستان است که کمربندی از طرح های بزرگ مالی از راه ها و پالایشگاه ها، مناطق صنعتی، خطوط لوله نفت، بنادر و نیروگاه ها را شامل می گردد.

چابهار نقطه ای استراتژیک در سند راهبردی ایران ـ چین، آیا تنها بندر اقیانوسی ایران به سی پِک متصل می گردد؟

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، سی پک (China-Pakistan Economic Corridor- CPEC) یک پروژه مالی راهبردی میان چین و پاکستان است که کمربندی از طرح های بزرگ مالی از راه ها و پالایشگاه ها، مناطق صنعتی، خطوط لوله نفت، بنادر و نیروگاه ها را شامل می گردد.

از 45 تا بیش از 80 میلیارد دلار اعداد و ارقامی است که چین برای سرمایه گذاری در این پروژه بزرگ در نظر گرفته و عمده تمرکزش در آن دسترسی به اقیانوس هند، انتقال انرژی و تبادلات تجاری گسترده با آسیای میانه است.

چین بار ها پیشنهاد اتصال این پروژه را به چابهار مطرح نموده است تا دسترسی اش به مناطق مورد هدفش را تسهیل کند؛ حالا با سند همکاری های ایران ـ چین، احتمالاً به زودی چین سی پِک را به چابهار متصل می نماید.

چابهار با مشارکت راهبردی دوستان ایران و طرح های استراتژیک سواحل مکران آینده جمهوری اسلامی ایران را رقم می زند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1705

به "چابهار نقطه ای استراتژیک در سند راهبردی ایران ـ چین، آیا تنها بندر اقیانوسی ایران به سی پِک متصل می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چابهار نقطه ای استراتژیک در سند راهبردی ایران ـ چین، آیا تنها بندر اقیانوسی ایران به سی پِک متصل می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید