تور ارزان چین: پکن غول های صنعت تسلیحاتی آمریکا را تحریم کرد

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار داشت که دولت این کشور تصمیم گرفته است در واکنش به فروش تسلیحات آمریکا به تایوان، تحریم هایی را بر ضد شرکت های آمریکایی لاکهید مارتین (Lockheed Martin) و ریثیان (Raytheon) اعمال کند.

تور ارزان چین: پکن غول های صنعت تسلیحاتی آمریکا را تحریم کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وانگ در این باره شرح داد: به منظور حفاظت از حاکمیت و منافع امنیتی جمهوری خلق چین و مطابق با مفاد قانون پیشگیری تحریم های خارجی، دولت چین تصمیم گرفته است در پاسخ به اقدامات شرکت های صنعتی نظامی آمریکایی لاکهید مارتین و ریثیان تکنولوژیز که مدت هاست در تامین تسلیحات آمریکایی به تایوان نقش داشته اند، تدابیر لازم را اتخاذ کند.

وی در ادامه اضافه نمود که دولت چین از ایالات متحده می خواهد که فروش تسلیحات به تایوان را متوقف نماید. پکن به اتخاذ تمامی اقدامات لازم برای حفاظت از حاکمیت و منافع امنیتی خود ادامه خواهد داد.

پیشتر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام نموده بود که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با فروش 100 میلیون دلاری تجهیزات و تسلیحات به تایوان با هدف تقویت سیستم های دفاع موشکی این جزیره موافقت نموده است.

آمریکا همزمان با رویکرد دوگانه اش در این زمینه در ظاهر و به کلام گفته است که به اصل چین واحد پایبند است اما در عمل به وسیله چنین اقداماتی سعی در تحریک جریان های جدایی طلب در این جزیره را دارد.

آمریکا و متحدانش در راستای سیاست ایندوپاسیفیک سعی دارند تا با به کاری گیری سیاست های تفرقه انگیزانه و بعلاوه با حمایت از جدایی طلبان منطقه ها مختلف در چین از جمله تایوان، هنگ کنگ و تبت، قدرت روزافزون پکن را مهار کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2119

به "تور ارزان چین: پکن غول های صنعت تسلیحاتی آمریکا را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: پکن غول های صنعت تسلیحاتی آمریکا را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید