پکن: آمریکا بزرگترین تهدید برای ثبات راهبردی دنیا است

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران به نقل از چانینا دِیلی، جنگ شوانگ (Geng Shuang) معاون نمایندگی دائم چین در سازمان ملل در سخنانی با بی اساس دانستن اتهامات آمریکا علیه کشورهای دیگر از جمله چین، روسیه و ایران، واشنگتن را بزرگترین تهدید برای امنیت و ثبات راهبردی دنیا دانست.

پکن: آمریکا بزرگترین تهدید برای ثبات راهبردی دنیا است

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

معاون نمایندگی دائم چین در سازمان ملل در این خصوص بیان کرد: آمریکا در حال بازگشت به ذهنیت جنگ سرد است. آمریکا حتی در گزارش های امنیت راهبردی خود بارها چین و روسیه را رقبای راهبردی و تهدیدهای خارجی دانسته است و به تقابل میان کشورها دامن می زند.

وی در ادامه توضیح داد: آمریکا یکجانبه گرائی را دنبال می نماید. از پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای میان بُرد (INF) با روسیه و توافق هسته ای با ایران خارج شد و نگرش منفی را در برابر تمدید معاهده استارت نو در پیش گرفته است.

جنگ شوانگ تأکید کرد: آمریکا استانداردهای دوگانه ای را در قبال منع اشاعه تسلیحات هسته ای در پیش گرفته و با بهره گری از مسائل چالشی از قبیل مسأله هسته ای ایران و موضوع هسته ای در شبه جزیره کره به دنبال دستورکارهای ژئوپلتیک خود است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1350

به "پکن: آمریکا بزرگترین تهدید برای ثبات راهبردی دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: آمریکا بزرگترین تهدید برای ثبات راهبردی دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید