پنیک کرونا برای نفت سنگین تمام شد

به گزارش دیار سلمان، قیمت نفت آمریکا با شیوع سریع ویروس کرونا که ترس از کندی رشد اقتصاد جهانی را برانگیخته است، با بزرگترین کاهش هفتگی خود از سال 2008 به این سو روبرو شد.

پنیک کرونا برای نفت سنگین تمام شد

به گزارش خبرنگاران، با گسترش ویروس کرونا از مرکز شیوع خود در چین به بیش از 40 کشور جهان، سرمایه گذاران به شدت نگران تبعات منفی این اپیدمی هستند.

بهای معاملات آینده وست تگزاس اینترمدیت با 4.9 درصد کاهش، در 44 دلار و 76 سنت در هر بشکه بسته شد. نفت آمریکا هفته گذشته حدود 16 درصد کاهش داشت که بزرگترین کاهش هفتگی از دسامبر سال 2008 بود.

بهای معاملات آینده نفت برنت با 3.2 درصد کاهش، در 50 دلار و 74 سنت در هر بشکه بسته شد که پایینترین قیمت در 14 ماه اخیر بود.

شمار موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای دیگر اکنون از چین فراتر رفته است. بیش از 2700 نفر در چین بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشته اند و 57 مرگ بر اثر ابتلا به کرونا در کشورهای دیگر ثبت شده است.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ، قیمتهای نفت به اخبار پیرامون ویروس کرونا واکنش نشان می دهند.

نفت برنت که روز پنج شنبه حدود دو درصد سقوط کرده بود، هفته گذشته حدود 13 درصد کاهش نشان داد که بزرگترین کاهش هفتگی بهای نفت برنت از ژانویه سال 2016 بود.

اما برخی از فعالان بازار امیدوار هستند که بمحض بهبود تقاضا برای نفت، فرایند ریزش قیمتها متوقف شود.

در این بین بازار به امید این نشسته که اوپک و متحدانش شامل روسیه با کاهش بیشتر تولید نفت موافقت کنند. این گروه که به اوپک پلاس معروف است، در حال حاضر با هدف تقویت قیمتها 1.7 میلیون بشکه در روز از تولیدش را محدود نگه داشته و قرار است روزهای پنجم و ششم مارس در وین دیدار کند.

بر اساس گزارش رویترز، عربستان سعودی که گفته می شود به مذاکره با روسیه در خصوص سیاست تولید نفت ادامه می دهد، عرضه نفت به چین در مارس را به دلیل افت تقاضای پالایشگاهی 500 هزار بشکه در روز کاهش داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 920

به "پنیک کرونا برای نفت سنگین تمام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنیک کرونا برای نفت سنگین تمام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید