پست جدید در وزارت امور خارجه کانادا

به گزارش دیار سلمان، وزارت امور خارجه کانادا اظهار داشت پست جدیدی در دستگاه دیپلماسی این کشور با عنوان سفیری برای زنان، صلح و امنیت ایجاد خواهد نمود.

پست جدید در وزارت امور خارجه کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران از نشنال آبزرور، وزیر خارجه کانادا گفت: جامعه مدنی و بین المللی باید متعهد به حقوق زنان باشد و کانادا تصمیم به ایجاد پستی در وزارت امور خارجه این کشور برای آنالیز پیشبرد موضوع زنان و نقش آن ها در صلح و امنیت جهانی گرفته است.

موضوع داشتن سفیری برای زنان، صلح و امنیت از 2000 میلادی در سطح بین الملل مطرح بوده و کانادا اولین کشوری است که در این زمینه دست به اقدامی عملی می زند.

کریستینا فریلند این سخنان را در جریان اولین نشست جهانی وزرای امور خارجه زن گفت؛ نشست دو روزه ای که با میزبانی مشترک کانادا و اتحادیه اروپا در مونترال برگزار گردید.

وی گفت دولت کشورش حدود 25 میلیون دلار برای ایجاد این نهاد اختصاص خواهد داد.

درمجموع سه نوع سفیر در تعاریف بین المللی وجود دارد که رایج ترین آن استقرار سفارتخانه در خارج از کشور است. شکل دوم ایجاد دفتری در مقر سازمان ملل به عنوان نمایندهٔ آن کشور است. شکل سوم که کمتر رایج است ایجاد سفارتخانه در درون کشور است؛ موضوعی که احتمالاً برای سفیری برای زنان، صلح و امنیت صدق کند.

پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 970

به "پست جدید در وزارت امور خارجه کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "پست جدید در وزارت امور خارجه کانادا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پست جدید در وزارت امور خارجه کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید