پرونده های مالیاتی قبل از رسیدگی در هیات های مالیاتی توسط نمایندگان اتاق بررسی می شود

به گزارش دیار سلمان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: با رایزنی های انجام شده از سوی اتاق های بازرگانی، پرونده های مالیاتی 72 ساعت قبل از رسیدگی در هیات های مالیاتی در اختیار نمایندگان اتاق قرار می گیرد تا این افراد بتوانند با مطالعه کافی در هیات های بدوی و حل اختلاف حضورداشته باشند.

پرونده های مالیاتی قبل از رسیدگی در هیات های مالیاتی توسط نمایندگان اتاق بررسی می شود

علی اصغر جمعه ای در نشست نمایندگان اقتصادیاتی اتاق سمنان افزود: نمایندگان اتاق های بازرگانی در امور اقتصادیاتی کارشناسان خبره ای هستند که می توانند با ارائه نظرات کارشناسی بسیار از قوانین، دستورالعمل ها و بخشنامه های موانع کسب کار را به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی جهت اصلاح ارائه نمایند.

جمعه ای ادامه داد: آگاهی مؤدیان از قوانین و دستورالعمل های اقتصادیاتی یک ضرورت است، مؤدیان باید آخرین دستورالعمل های را بدانند تا بتوانند به درستی پرونده های خود را اظهار نمایند.

او ادامه داد: مرکز آموزش اتاق سمنان کارگاه های متعدد آموزشی با سرفصل های گوناگون اقتصادی برگزار می کند، هدف از برگزاری این هم اندیشی ها آگاهی دادن به مخاطبین اقتصادی است.

عبدالحمید دربانیان، عضو هیات رئیسه اتاق سمنان در این جلسه گفت: طرح جامع اقتصادیاتی (اریس) مشکل بسیار بزرگی است که باید چاره ای اندیشه شود، به طوری که برای عملکرد 4 دوره ارزش اضافه کرده 64 صفحه مستندات باید تنظیم و ارائه بشود، علاوه بر آن این گزارش آن قدر طولانی است که مؤدیان استنباط مناسبی از عملکرد اقتصادیاتی خود ندارند.

دربانیان شرح داد: اعضای متشکل در هیات های رسیدگی باید دقت متناسب در نحوه رسیدگی را داشته باشند.

هراتی، نماینده اتاق در شهرستان دامغان توجه به بخش تولید را بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان می کند: باید قوانین به نفع تولید و اشتغال باشد در حال حاضر تولیدنمایندگان بیشترین میزان اقتصادیات را پرداخت می نمایند،

نماینده دامغان ادامه داد: باید نحوه آئین دادرسی در هیات های حل اختلاف مورد بازبینی مجدد قرار بگیرد.

در ادامه این نشست مواردی مانند، نحوه ابلاغ اقتصادیاتی، تشخیص علی الراس، قرارهای رسیدگی، ترکیب اعضای هیات های اقتصادیاتی، لیست سیاه امور اقتصادیاتی و دیگر مسائل مبتلابه اقتصادیاتی مطرح شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1262

به "پرونده های مالیاتی قبل از رسیدگی در هیات های مالیاتی توسط نمایندگان اتاق بررسی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده های مالیاتی قبل از رسیدگی در هیات های مالیاتی توسط نمایندگان اتاق بررسی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید