پاسخ ریاض به شکایت مقام سابق اطلاعاتی سعودی

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، یک منبع نزدیک به دیوان پادشاهی سعودی گفت: ریاض حاضر است تا پاسخ خود را به شکایت سعد الجبری بدهد. ادعای الجبری، واهی و بدون هیچ ادله ای است.

پاسخ ریاض به شکایت مقام سابق اطلاعاتی سعودی

این منبع اعلام کرد: الجبری در جریان فعالیتش در وزارت کشور، میلیاردها دلار فساد داشته است. وی دخیل در پرونده های فساد است.

سعد الجبری زمانی دست راست محمد بن نایف، ولیعهد سابق عربستان در وزارت کشور بود. او درجه وزیری داشت، از همه اسرار وزارتخانه خبر داشت؛ از جمله اینکه ملک سلمان و پسرش به بودجه مبارزه با تروریسم این وزارتخانه تا سطح کسب ده ها میلیون ریال سعودی در ماه دست برده اند. شکایتی که او در آمریکا از مقامهای عربستان ثبت نموده می تواند برای محمد بن سلمان از پرونده قتل جمال خاشقجی در سال 2018 در استانبول هم خطرناکتر تمام گردد. دولتمردان عربستان کوشش داشتند دوباره او را به خودشان جذب نمایند اما او دست رد به آنها زده است. آنها میخواستند او را به حوزه هایی بکشانند که در نهایت بتوانند او را دستگیر نمایند. حتی مامورانی را به آمریکا برای شناسایی محل حضور او فرستادند، تیم تروری را برای شخص او فرستادند اما این کوشش مغلوب شد. سپس به سراغ خانواده او رفتند. سفر را برای فرزندانش ممنوع و سپس آنها را دستگیر کردند اما او همچنان بر موضعش ایستاد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1273

به "پاسخ ریاض به شکایت مقام سابق اطلاعاتی سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ ریاض به شکایت مقام سابق اطلاعاتی سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید