پاریس هرگونه تنش با الجزایر را تکذیب کرد

به گزارش دیار سلمان، وزیر مشاور در امور اروپای فرانسه وجود هرگونه تنش با الجزایر و لغو سفر نخست وزیر فرانسه به این کشور را تکذیب و بر لزوم آرامش در روابط دوجانبه تأکید کرد.

پاریس هرگونه تنش با الجزایر را تکذیب کرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از خبرگزاری فرانسه، کلمان بون، وزیر مشاور در امور اروپای فرانسه گفت: گاهی اظهاراتی ایراد می گردد که هیچ توجیهی برای آن در روابط فرانسه و الجزایر نمی توان پیدا کرد.

الهاشمی جعبوب، وزیر کار الجزایر پنجشنبه، فرانسه را دشمن قدیمی و دائمی این کشور خواند.

این همزمان با لغو سفر ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه به الجزایر است که قرار بود یکشنبه انجام گردد.

کلمان بون گفت: اظهارات وزیر کار الجزایر در حدی نیست که به خاطر آن سفیر فرانسه در الجزایر را فرابخوانیم. فکر نمی کنم چنین اقدامی صورت گیرد. باید این تنش ها حل گردد.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه طی روزهای اخیر با صبری بوقادوم، همتای الجزایری خود تماس هایی برقرار کرد.

بون وجود هرگونه تنش میان فرانسه و الجزایر درباره سفر کاستکس را تکذیب کرد. فرانسه اعلام نموده این سفر به دلیل کرونا لغو شده اما گفته می گردد دلیل لغو سفر ناخرسندی الجزایری ها از کاهش تعداد هیئت فرانسه است.

بون گفت: عدم امکان برگزاری این نشست عالیرتبه میان دو دولت ارتباطی با تنش میان فرانسه و الجزایر ندارد اما با شرایط بهداشتی دولت فرانسه مرتبط است که اجازه اعزام هیئت بزرگی به الجزایر را نمی دهد. ترجیح دادیم این نشست که ظرف چند ماه آینده برگزار خواهد شد به تأخیر بیفتد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1666

به "پاریس هرگونه تنش با الجزایر را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاریس هرگونه تنش با الجزایر را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید