پاریس: حمله ترکیه به سوریه به نبرد علیه داعش لطمه می زند

به گزارش دیار سلمان، وزیر خارجه فرانسه با انتقاد از حملات ارتش ترکیه به سوریه گفت، این تهاجم به سال ها نبرد علیه داعش لطمه می زند.

پاریس: حمله ترکیه به سوریه به نبرد علیه داعش لطمه می زند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه موج انتقادها از عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه، وزیر خارجه فرانسه دوشنبه شب به وقت تهران در این زمینه واکنش نشان داد.

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در گفت و گو با روزنامه فیگارو چاپ فرانسه گفت، تهاجم ترکیه در سوریه می تواند سال ها نبرد با داعش را تضعیف کند.

بر اساس این گزارش، عملیات نظامی ارتش ترکیه و عناصر گروهک ارتش آزاد از چهارشنبه گذشته در شمال سوریه آغاز شده است.

روز گذشته (یکشنبه) کردهای سوری خاطرنشان کردند که پس از قطع امید از آمریکا، از دولت دمشق خواسته اند تا وارد مناطق شمال سوریه شود. آمریکا نیز متعاقب حملات ترکیه در روزهای گذشته هزار نظامی خود را از سوریه خارج ساخت. (جزئیات بیشتر)

امانول ماکرون رئیس جمهور فرانسه نیز روز گذشته در گفت وگو با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت:ما مشترکا مایلیم که این حمله به انتها برسد.

به گزارش رویترز ماکرون در این زمینه گفت: این حمله باعث ایجاد یک وضعیت انسانی ناپایدار شده و به تجدید حیات داعش در منطقه کمک می کند.

وزارت خارجه و وزارت دفاع فرانسه نیز در روزهای گذشته طی بیانیه مشترکی از تعلیق صادرات سلاح به ترکیه در پی عملیات این کشور در شمال سوریه خبر دادند.

این دو وزارتخانه در بیانیه خود تاکید کردند که عملیات چشمه صلح ترکیه در شمال سوریه، امنیت اروپا را تهدید می کند. (جزئیات بیشتر)

تاکنون آلمان، فرانسه، فنلاند و نروژ در واکنش به عملیات ترکیه در سوریه، فروش سلاح به آنکارا با تعلیق کرده اند. با این حال ترکیه اعلام کرده تحت هیچ شرایطی حملات خود را متوقف نخواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

وزارت خارجه ترکیه نیز دوشنبه طی بیانیه ای با اعتراض به اقدامات اخیر اتحادیه اروپا علیه آنکارا، خاطرنشان کرد در همکاری با این اتحادیه به صورت جدی تجدیدنظر می کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 601

به "پاریس: حمله ترکیه به سوریه به نبرد علیه داعش لطمه می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاریس: حمله ترکیه به سوریه به نبرد علیه داعش لطمه می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید