مجلس لبنان جمعه نشست برگزار می کند

به گزارش دیار سلمان، رئیس مجلس لبنان خواهان تشکیل جلسه مجلس در روز جمعه برای بررسی پیام رئیس جمهور به مجلس درخصوص مساله تشکیل دولت شد.

مجلس لبنان جمعه نشست برگزار می کند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به نقل از اسپوتنیک، نبیه بری، رئیس مجلس لبنان خواهان تشکیل جلسه مجلس در رأس ساعت دو بعد از ظهر جمعه 21 مه در کاخ اونیسکو به منظور خواندن و بررسی نامه رئیس جمهور پیرامون تشکیل دولت شد.

پیشتر ریاست جمهوری لبنان در بیانیه ای گفت که میشل عون، رئیس جمهوری این کشور پیامی را به مجلس، درمورد تاخیر در تشکیل دولت فرستاده و اعلام کرده است که این امر بر ثبات سیاسی، امنیت درمانی، اجتماعی، مالی و مالی تاثیر گذاشته است.

عون شرح داد: ثابت شده که نخست وزیر مکلف (سعد حریری) از تشکیل دولتی که قادر به نجات باشد، عاجز است. نخست وزیر مکلف اصرار دارد تا ساختار دولتی را که از موافقت ما برخوردار بوده و اعتماد مطلوب از مجلس را نیز به همراه داشته باشد، ارائه ندهد و وی از انجام رایزنی های مجلسی لازم با فراکسیون های مختلف کنار کشیده است.

عون از مجلس خواست تا نامه وی را در هیات کل مجلس براساس اصول مورد بررسی قرار داده و موضع یا اقدام یا تصمیم مناسب را درمورد آن که به نفع مردم باشد، اتخاذ کند.

در مقابل، سعد حریری در توئیتی نوشت: پیام رئیس جمهور به مجلس، به منزله دامن زدن به سیاست وارونه سازی حقیقت ها و فرار رو به جلو و سرپوش گذاشتن بر رسوایی دیپلماتیک نژاد پرستانه وزیر خارجه در قبال برادران در حوزه خلیج (فارس) است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1760

به "مجلس لبنان جمعه نشست برگزار می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس لبنان جمعه نشست برگزار می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید