واکنش چین به محکومیت قانون امنیت ملی هنگ کنگ توسط گروه 7

به گزارش دیار سلمان، ابرقدرت های گروه 7 به شدت از چین خواستند تا درباره قانون بحث برانگیز امنیت ملی در هنگ کنگ بازنگری کند.

واکنش چین به محکومیت قانون امنیت ملی هنگ کنگ توسط گروه 7

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

و کشورهای عضو گروه 7 با درخواست از چین برای بازنگری در قانون امنیت ملی در هنگ کنگ اعلام کردند که این قانون، خودمختاری که موجب پیشرفت این منطقه شده است را به خطر می اندازد.

در بیانیه ای که وزرای امور خارجه گروه 7 (آمریکا، کانادا، ژاپن، فرانسه، انگلیس، ایتالیا و آلمان) منتشر کردند، آمده است: ما بسیار نگران این هستیم که این قانون ممکن است حقوق اساسی و آزادی تمامی مردم را کم و تهدید بکند.

این بیانیه در حالی منتشر شده است که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که ریاست گروه 7 را در امسال برعهده دارد روز چهارشنبه در هاووایی با یانگ جیچی یکی از مقامات عالی رتبه حزب کمونیست چین در امور سیاست خارجی درباره تنش های میان پکن و واشنگتن ملاقات داشته است.

در واکنش به بیانیه گروه 7 امروز (پنج شنبه) چین این بیانیه را رد کرد. هماهنگ کننده ارشد سیاست خارجی چین در بیانیه ای که توسط وزارت خارجه چین منتشر شد به این بیانیه واکنش نشان داد و اظهار کرد: پکن کاملا بیانیه گروه 7 درباره هنگ کنگ را تکذیب می نماید. برنامه پکن برای قانون امنیت ملی هنگ کنگ در واکنش به اعتراضات گستره سال 2019 در این منطقه خودمختار علیه نفوذ دولت مرکزی است که موجب به وجود آمدن خشونت های زیادی در این منطقه شده است.

این طرح که هنوز تکمیل نشده و در مجلس چین در دست آنالیز است، میخواهد تا فعالیت های جدایی طلبانه، تروریستی، خرابکارانه و یا دخالت های خارجی در منطقه خودمختار هنگ کنگ را تحت مجازات قرار دهد.

،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1180

به "واکنش چین به محکومیت قانون امنیت ملی هنگ کنگ توسط گروه 7" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش چین به محکومیت قانون امنیت ملی هنگ کنگ توسط گروه 7"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید