واکنش چین به سخنان پلوسی درباره تحریم المپیک زمستانی پکن

به گزارش دیار سلمان، سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سخنان تعدادی از سیاستمداران آمریکایی از جمله نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان که خواهان تحریم بازی های المپیک زمستانی پکن به بهانه به اصطلاح حقوق بشری بودند، گفت: سخنان تعدادی از آمریکایی ها سرشار از دروغ و اطلاعات نادرست است.

واکنش چین به سخنان پلوسی درباره تحریم المپیک زمستانی پکن

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش امروز (پنجشنبه) رادیو بین المللی چین، جائو لی جیان اضافه کرد: چنین ادعایی یک مضحکه نامحبوب است که پیروز نخواهد بود.

وی اضافه کردکه چرا افراد در ایالات متحده نگران حضور مردم کشورهای مختلف در بازی های المپیک زمستانی پکن یا سفر به چین هستند؟. من فکر می کنم دلیل این است که آن ها می ترسند مردم کشورهای مختلف پس از ورود به چین، با مسایل درست و حقایق حقوق بشری در کشور ما آشنا شوند و به این ترتیب دروغ های گوناگون آن ها درباره چین افشا گردد و سوء قصد آمریکا و بعضی کشورهای غربی برای مهار توسعه چین با سوء استفاده از مساله حقوق بشر و ریاکاری به اصطلاح دمکراسی و حقوق بشر نیز آشکار گردد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از رهبران دنیا خواسته بود تا به دلیل شرایط حقوق بشر در چین، از شرکت در المپیک زمستانی 2022 پکن خودداری نمایند.

پلوسی دیروز در سخنرانی خود در یک جلسه استماع کنگره، از کارنامه حقوق بشر چین در منطقه خود مختار اویغور شین جیانگ و جاهای دیگر انتقاد کرد. پلوسی گفت، ما نمی توانیم به گونه ای پیش برویم که انگار برگزاری المپیک در چین مسئله ای ندارد.

پلوسی که یک نماینده دمکرات از کالیفرنیا است، اضافه کرد که به ورزشکاران خود احترام بگذارید و بیاید یک تحریم دیپلماتیک داشته باشیم.

در این جلسه یک نماینده دیگر پیشنهاد به تعویق انداختن بازی های پکن و تغییر مکان برگزاری این بازی ها را داد. بازی ها المپیک زمستانی قرار است ماه فوریه سال آینده در پکن برگزار شوند.

این نماینده با اشاره به تعویق بازی های المپیک توکیو گفت، اگر ما می توانیم به دلیل یک همه گیری، المپیک را برای یک سال به تعویق بیندازیم، حتما می توانیم المپیک پکن را هم به دلیل نسل کشی برای یک سال به تاخیر بیندازیم.

دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تا کنون موضع خود در خصوص المپیک پکن را بدون تغییر حفظ نموده است، اما قانونگذارن آمریکا از هر دو حزب فشارهای خود بر دولت را بیشتر می نمایند تا با توجه به شرایط حقوق بشر در چین، در موضع خود تجدید نظر کند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1770

به "واکنش چین به سخنان پلوسی درباره تحریم المپیک زمستانی پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش چین به سخنان پلوسی درباره تحریم المپیک زمستانی پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید