واردات واکسن کرونا تا عرضه تولید داخل ادامه دارد

به گزارش دیار سلمان، خبرگزاری خبرنگاران- دبیر کل جمعیت هلال احمر اظهار داشت: تا عرضه تولید داخلی، واردات واکسن کرونا ادامه دارد و یک میلیون دوز بعدی هم بزودی وارد خواهد شد.

واردات واکسن کرونا تا عرضه تولید داخل ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای قوسیان مقدم در نشست خبری افزود: جمعیت کشورحدود 80 میلیون نفر است و برای اینکه بتوانیم یک حد مناسبی از واکسیناسیون برسیم هم به تولیدات داخل و هم به واردات واکسن نیاز داریم.

وی گفت: جمعیت هلال احمر که از فروردین ماه مجوز دریافت کرد، تا به امروز 3 میلیون و 400 هزار دوز واکسن کرونا وارد کرده است و یک میلیون دوز بعدی هم بزودی وارد خواهد شد.

قوسیان مقدم با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد از واکسیناسیون را ما وارد کردیم، گفت: بحث واکسیناسیون داخلی هم در حال آغاز است، ولی تا به ظرفیت لازم برسیم همچنان به درخواست وزارت بهداشت ما در امر واردات واکسن از ظرفیت بین المللی هلال احمر استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی باید واکسینه شوند، گفت:فقط افراد سالمند و کادر درمان و بیماران خاص واکسیناسیون شده اند، ولی ما برای اینکه به حد تعادل برسیم نیاز به 70 درصد واکسیناسیون داریم با حدود 50 تا 60 میلیون دوز، که با تولیدات داخل تا شهریور به این سقف می رسیم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: تا امروز 50 درصد واکسن های تزریق شده در کشور از طریق هلال احمر وارد کشور شده که اتفاق بسیار بزرگی است، زیرا تحریم های شدیدی علیه ایران وضع شده است که تهیه اقلام ابتدایی را برای کشور ما نیز سخت می کند و تلاش ها ادامه دارد تا محموله های بیشتری از واکسن وارد کشور شود.

وی افزود: تزریق واکسن میزان مرگ و میر را کاهش می دهد، اما همچنان درگیر این بیماری خواهیم بود و باید اقلام بهداشتی بیشتری تولید کنیم که هلال احمر در این عرصه نیز به شدت فعال است و در زمینه تامین دارو های حیاتی از جمله انسولین همچنان تلاش ها ادامه دارد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر در خصوص مراکز درمانی خارج از کشور گفت: هلال احمر در 14 کشور مراکز درمانی فعال دارد که برخلاف انتقاد های وارده، بودجه خاصی برای این مراکز درمانی در نظر گرفته نمی شود و این مراکز خودگردان هستند. از سوی دیگر جمعیت های ملی به یکدیگر متعهد هستند و باید به یکدیگر کمک کنند.

قوسیان مقدم اظهار داشت: ایران در ابتدای شیوع کرونا یک میلیون ماسک به چین اهدا کرد، اما پس از ورود کرونا به ایران، آن ها کمکی نزدیک به 100 برابر به ایران کردند و این گونه نیست که ایران فقط کمک کننده باشد.

قوسیان مقدم ادامه داد: امروز یکی از مهم ترین بیمارستان های دبی متعلق به هلال احمر است که از قبل از انقلاب در آن جا افتتاح شده و درآمد خوبی دارد و حتی سود این مرکز به داخل کشور منتقل می شود و این گونه نیست که بودجه ای از کشور برای این مراکز درمانی خارج شود.

وی افزود: امروز وزارت بهداشت در تمامی شهر های ایران خدمات رسانی می کند و باز هم اگر نیاز باشد هلال احمر به وزارت بهداشت در مناطق محروم کمک خواهد کرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر اظهار داشت: از جمله اتفاق های خوبی که در هلال احمر در ماه های اخیر رقم خورده، دوره های تربیت مربی است که توانستیم در سال گذشته 8 هزار نفر را تحت آموزش قرار دهیم. تجهیزات آموزشی خوبی نیز تهیه و مربیان تخصصی سامان دهی شدند و فعالیت های پژوهشی نیز در دستور کار است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1797

به "واردات واکسن کرونا تا عرضه تولید داخل ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات واکسن کرونا تا عرضه تولید داخل ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید