هماهنگی امنیتی ترکیه و تونس برای بازگشت داعشی ها

به گزارش دیار سلمان، سفیر ترکیه در تونس از هماهنگی امنیتی بین دو کشور برای بازگرداندن تونسی های عضو گروه تروریستی داعش به این کشور اطلاع داد.

هماهنگی امنیتی ترکیه و تونس برای بازگشت داعشی ها

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقامات ترکیه به تازگی اعلام نموده اند اعضای گروه تروریستی داعش که اتباع سایر کشورها هستند و دربازداشت نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه به سرمی برند، به کشورهای خود باز گردانده می شوند. برهمین اساس، وزارت کشور از دیروز عملیات بازگرداندن این تروریست های تکفیری به کشورهایشان را آغاز نموده است.

سفیر ترکیه در تونس در واکنش به بعضی خبرهای منتشر شده در این کشور مبنی بر ورود تونسی های عضو گروه داعش به این کشور گفت: این خبرها عاری از صحت است و دولت ترکیه هیچ تروریست تونسی را به صورت یکجانبه به کشورش بازنگردانده است، به ویژه اینکه بین دو کشور همکاری و هماهنگی امنیتی گسترده ای در این زمینه وجود دارد.

علی اونانیر در گفت وگو با روزنامه تونسی الصباح توضیح داد: ترکیه و تونس همکاری بسیار خوبی در زمینه مبارزه با تروریسم و داعش دارند. چنانچه تونسی هایی که با این گروه تروریستی داعش همکاری داشته و در ترکیه دستگیر شده باشند، در چارچوب همکاری های امنیتی بین دو کشور به تونس باز گردانده می شوند.

وی اضافه نمود: چنانچه مقامات تونس بخواهند اتباع داعشی این کشور را به تونس بازگردند، ترکیه آمادگی کامل برای همکاری در این زمنیه را دارد البته بعضی دولت های عربی نپذیرفته اند، اتباع داعشی شان به کشورهای خود بازگردنده شوند اما ترکیه در این زمینه با تونس هیچ مسئله ای ندارد.

سفیر ترکیه در تونس تاکید نمود: بازگشت تونسی های عضو داعش با همکاری دو کشور انجام و زمان آن از قبل معین می گردد لذا مردم تونس نباید از بازگشت آنان نگرانی داشته باشند.

در همین حال، وزارت کشور تونس با انتشار بیانیه ای اظهار داشت: در بعضی شبکه های اجتماعی و رسانه های داخلی و خارجی خبرهایی درباره بازگشت تروریست های تونسی عضو داعش به کشور منتشر شده است. این اخبار عاری از حقیقت است و با هدف ایجاد ترس در میان مردم و تاثیرگذاری بر افکار عمومی منتشر شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 685

به "هماهنگی امنیتی ترکیه و تونس برای بازگشت داعشی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هماهنگی امنیتی ترکیه و تونس برای بازگشت داعشی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید