هشدار یک استاندار به مدیران پروازی اش

به گزارش دیار سلمان، استاندار سمنان در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران از وجود بعضی مدیران پروازی در استان و وجود بعضی ناکارآمدی ها در حوزه صنعت و معدن استان گفت: من با مدیران شرط کردم که حتماً باید در استان مستقر باشند تا با آرامش و فراغ بال بیشتری کار نمایند.

هشدار یک استاندار به مدیران پروازی اش

به گزارش خبرنگاران، علیرضا آشناگر در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه این استان با بیان اینکه در گزینش مدیران از کسی تأثیر نمی پذیرد اظهار کرد: بنای من در انتخاب مدیران تنها و تنها شایسته گزینی است. این مدیر ارشد اجرایی با بیان اینکه انتصاب مدیران فرآیندهای قانونی دارد که باید طی گردد اضافه نمود: این را نیز نباید از نظر دور داشت که برای انتصاب مدیران احراز بعضی صلاحیت ها همچون صلاحیت های عمومی و تخصصی بر اساس قانون امری رایج است.

وی با بیان اینکه هر سه استاندار پیشین از دوستان و همکاران بنده بودند ادامه داد: کوشش ما بر این است که در گزینش مدیران به توانمندی و شایستگی آنها توجه گردد. ضمن آنکه باور دارم که در شرایط برابر نیز بهتر است که اولویت به مدیر بومی داده گردد اما این به آن معنا نیست که از مدیران دیگر بهره بگیریم. همچنان که در همه کشور مرسوم است و از ظرفیت مدیران دیگر استان ها و از جمله استان سمنان استفاده می گردد بدیهی است که در سمنان نیز از مدیران دیگر استان ها استفاده گردد.

وی انتصاب مدیران غیربومی را امری رایج دانست و اضافه نمود: نمی گردد دنیا وطنی بیندیشم اما در انتصاب مسؤولان اصرار کنیم که در فلان روستا یا شهرستان باید حتماً مدیری از همان منطقه منصوب گردد البته بدیهی است که در شرایط کاملاً مساوی، حتماً اولویت انتصاب را به نیروی بومی متخصص دهیم.

آشناگر در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد دخالت بعضی نمایندگان در انتصاب ها گفت: قانون وظایف همه را تعیین نموده است البته طبیعی است که نظر نمایندگان مجلس به عنوان وکلا و نمایندگان منتخب مردم مورد توجه قرار گیرد. ضمن اینکه حرمت به رأی مردم و البته حرمت ارکان قدرت را مطابق با قوانین کشور امری لازم می دانم.

وی با اشاره به سابقه 32 ساله خود در امور اجرایی و کارنامه 16 سال فرمانداری در شهرهای مختلف اعلام کرد: من در این مدت مناصب مختلف از جمله بخشدار، شهردار، فرماندار، معاون استاندار و…را تجربه کردم و لذا اینکه بعد از این همه تجربه این گونه القا گردد که در تصمیم گیری ها متأثر از دیگران خواهم شد حتماً گفته نادرست و نسنجیده ای است.

آشناگر همچنین در پاسخ به پرسش یک خبرنگار در مورد اینکه بعد از گذشت 40 سال از انقلاب نباید همه مسائل را به دشمن نسبت داده و مدام از آن سخن بگوییم، اظهار کرد: اینکه 40 سال است که از دشمن سخن گفته می گردد به این دلیل است که دشمن چهل سال است که کشور و نظام ما را رها نمی نماید لذا نه تنها مسؤولان که شما رسانه ها نیز باید از کید دشمن سخن بگویید وبا آگاهی بخشی به مخاطبان خود به بی اثر کردن برنامه های دشمن یاری کنید. اتمام حجت استاندار با مدیران پروازی

وی ادامه داد: چرا نباید از دشمن سخن بگوییم وقتی که دشمن برخلاف همه موازین، تعهدنامه ای را به هم می ریزد و صراحتاً بر علیه مردم و اقتصاد کشور اقدام می نماید. لذا باور دارم که در این شرایط همه افراد و از جمله شما رسانه ها باید به میدان آمده و بگویید که بخش عمده این مسائل مالی، نوسانات ارزی و…ناشی از این دشمنی ها است. البته بدیهی است که بخشی از این مسائل نیز ممکن است به سو ء مدیریت ها برگردد که آن نیز باید در جای خود نقد و تحلیل کارشناسانه گردد.

آشناگر گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی، به هیچ عنوان تصور چهل سالگی انقلاب اسلامی را نداشتند و تمام توان خود را برای از بین بردن و یا وارد کردن ضربه به این کشور به کار بستند.

وی با بیان اینکه امید به آینده رسالت اصلی مسئولان نظام است و باید افق های روشن را برای نسل فعلی کشور ترسیم نمایند ادامه داد: دشمن کوشش دارد تا مؤلفه قدرت نظام جمهوری اسلامی که همان اتحاد، همبستگی و یکپارچگی ملت است، از بین ببرد.

آشناگر با بیان اینکه استان سمنان در نسبت دانشجو به جمعیت در کشور، رتبه نخست را دارد اضافه نمود: وجود 3386 هیئت علمی، فرصت خوبی برای ارتقا سطح آموزش و یاری به مدیران برای تدوین برنامه های توسعه و اجرای آن است.

وی با بیان اینکه نرخ باسوادی استان پس از تهران و البرز، با 99.5 درصد در صندلی سوم کشور واقع شده است گفت: سرانه پزشک استان نسبت به جمعیت با شاخص هر 10 هزار نفر، جز رتبه های برتر کشوری است که این مهم نیز به برکت انقلاب اسلامی برای این استان رقم خورده است.

استاندار سمنان از برنامه ریزی برای افتتاح 669 پروژه در دهه فجر اطلاع داد و گفت: 418 میلیارد تومان پروژه متعدد در قالب 669 پروژه عمرانی طی دهه فجر امسال در استان سمنان افتتاح می گردد.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان گفت: در ایام دهه فجر در استان مجموعاً 366 میلیارد تومان اعتبار در قالب 98 پروژه کلنگ زنی می گردد. همچنین 2 میلیارد تومان اعتبار در قالب 2 پروژه سرمایه گذاری نیز در استان سمنان در دهه فجرامسال کلنگ زنی خواهد شد.

آشناگر اضافه نمود: در اعتبارات سفر اول ریاست جمهوری به سمنان، بالغ بر 962 میلیارد تومان مصوب شد که 795 میلیارد تومان تخصیص یافت. همچنین در اعتبارات سفر دوم 1,482 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که 19 میلیارد تومان آن برای امسال، 641 میلیارد تومان آن برای سال 98 و 723 میلیارد تومان آن نیز برای سال 99 تخصیص می یابد.

وی با بیان اینکه 1,229 میلیارد تومان تسهیلات برای رونق فراوری و اشتغال روستایی و مشاغل خانگی در سال 97 در استان سمنان پرداخت شد ادامه داد: در مورد بودجه استان نیز 487 میلیارد تومان بودجه عمرانی استان است که 236 میلیارد تومان آن تخصیص یافته و از این لحاظ در رده 28 کشور قرار داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 200

به "هشدار یک استاندار به مدیران پروازی اش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار یک استاندار به مدیران پروازی اش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید