هشدار مدیریت بحران در مورد بارش های شدید و لحظه ای در البرز

به گزارش دیار سلمان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به ورود یک سامانه بارشی از صبح روز آدینه 20 اردیبهشت به استان البرز گفت: با توجه به رفتار محلی و نقطه ای این سامانه، آبگرفتگی معابر شهری و در ارتفاعات و جاده های کوهستانی سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل های فصلی، اختلال در تردد معابر شهری و ریزش سنگ مورد انتظار است.

هشدار مدیریت بحران در مورد بارش های شدید و لحظه ای در البرز

به گزارش خبرنگاران، مهدی مهرور گفت: با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی استان مبنی بر گذر امواج خرد مقیاس با دامنه کوتاه از سطوح میانی در منطقه و محلی و نقطه ای بودن اثر آن، وزش باد گاهی شدید همراه با گرد و خاک، رگبار، رعد و برق، پاره ای نقاط تگرگ مورد انتظار است.

مهرور اضافه نمود: به علت کوتاه بودن زمان فعالیت این سامانه به تناوب از اوایل وقت آدینه 20 اردیبهشت تا عصر همان روز، آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده ها، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل های فصلی در پاره ای نقاط استان پیش بینی می گردد به همین دلیل از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای مدیریت بحران استان انتظار می رود که تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ نمایند.

وی ادامه داد: با توجه به رفتار محلی و نقطه ای این سامانه، آبگرفتگی معابر شهری و در ارتفاعات و جاده های کوهستانی سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل های فصلی، اختلال در تردد معابر شهری و ریزش سنگ مورد انتظار است.

مهرور توضیح داد: باید آمادگی اعضا شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی حفظ گردد.

این مسئول اضافه نمود: انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی به وسیله رسانه های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولان محلی برای ساکنین مناطق تحت تأثیر خصوصاً کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها از جمله الزامات است.

وی گفت: بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکان های مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه ها تاکید می گردد.

مهرور اضافه نمود: لایروبی قنوات، رودخانه ها، کانال ها، انهار و زیر پل ها و همچنین برطرف آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده های برون شهری مورد تاکید است.

وی اعلام کرد: خودداری از سفرهای غیر ضروری در جاده های کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و پیش بینی مکان های امن جهت اسکان موقت تا برطرف شرایط اضطراری ضرورت دارد.

مهرور، ایجاد هماهنگی بین نیروی انتظامی، دستگاه های امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردمی را از اهم امور دانست و بر پیش بینی مکان های امن جهت اسکان موقت (تا برطرف شرایط اضطراری)، حفظ آمادگی مراکز درمانی و پایگاه های امدادی، حفظ آمادگی شرکت های خدماتی (آب و فاضلاب شهری و روستایی، برق، گاز، تلفن همراه و ثابت، آب منطقه ای و بر حضور فرمانداران و شهرداران در محل کار و حفظ آمادگی مدیریت بحران شهرستان و شهرداری ها و بخشداران و دهیاران در روستاها تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 267

به "هشدار مدیریت بحران در مورد بارش های شدید و لحظه ای در البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مدیریت بحران در مورد بارش های شدید و لحظه ای در البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید