هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری اندونزی ادعای پیروزی کردند

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران: در حالی که تنها ساعاتی از شروع فرآیند شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری اندونزی گذشته است، هر دو نامزد این رقابت مدعی شدند که در این انتخابات پیروز شده اند.

هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری اندونزی ادعای پیروزی کردند

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بی بی سی؛ در حالی که ساعاتی پیش زمان رأگیری انتخابات ریاست جمهوری اندونزی انتها یافت، هر دو نامزد این رقابت از پیروزی خود در این انتخابات خبر سخن گفته است.

در همین زمینه، پرابووو سبیانتو، از فرماندان سابق ارتش و نامزد انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت که براساس نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری، او برنده این انتخابات شده است.

سخنان پرابووو تنها مدتی کوتاه پس از اظهارات جوکو جوکوی ویدودو، فرماندار سابق جاکارتا و دیگر نامزد انتخاباتی ایراد شد که او نیز خود را برنده انتخابات اعلام نموده بود.

پرابووو سبیانتو گفت که او و هاتا راجاسا، نامزد سمت معاونت ریاست جمهوری حمایت و اعتماد مردم اندونزی را برای در دست دریافت حکومت کسب نموده اند.

این نامزد انتخاباتی اضافه نمود که این اعلام پیروزی بر اساس آنالیز های اجرا شده توسط موسسات نظرسنجی مورد اعتماد حزب او انجام شده است.

در مقابل، نتیجه نظرسنجی از رای دهندگان هنگام خروج از مراکز اخذ رای حاکی از آن است که آرای ویدودو حدود نیم درصد بیش از رقیب او بوده است.

نظرسنجی های اجرا شده در جریان مبارزات انتخاباتی حاکی از نزدیک بودن آرای این دو نامزد بوده و پیش بینی پیروزی یکی از آنان را سخت نموده بود.

اندونزی پس از استعفای سوهارتو، رئیس جمهوری پیشین در سال 1995، یک رشته اصلاحات سیاسی را در راستای ایجاد نظام دموکراتیک پشت سر گذاشته است.

در سال 2 4، قانون اساسی این کشور تغییر یافت و از آن موقع به بعد، رئیس جمهوری، به عنوان رئیس کشور و رئیس دولت، با رای مستقیم مردم انتخاب می گردد.

دوره ریاست جمهوری پنج سال است و هر فرد تنها می تواند برای دو دوره متوالی این سمت را در اختیار داشته باشد.

اندونزی که زمانی مستعمره هلند بود، در سال 1949 رسما استقلال خود را به دست آورد اما نظام سیاسی آن به تدریج به سوی اقتدارگرایی فردی حرکت کرد و انتها در سال 1968، ژنرال سوهارتو با دست زدن به کودتای نظامی، قدرت را در دست گرفت. وی تا سال 1995 این سمت را در دست داشت اما در نتیجه تظاهرات مردم، از مقام خود استعفا داد.

کشور اندونزی از چند هزار جزیره در شرق آسیا و اقیانوس آرام تشکیل یافته و جمعیت آن، متشکل از اقوام و تیره های گوناگون، به حدود دویست و هشتاد میلیون نفر می رسد که حدود هشتاد درصد آنان مسلمان هستند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 384

به "هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری اندونزی ادعای پیروزی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری اندونزی ادعای پیروزی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید